اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران

۰۱/۰۲/۱۷

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 16 اردیبهشت 1401 گردآوری و ارائه شده است: جدال کافه بازار و مایکت چند روزی است که رقابت دو فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی کافه‌بازار و مایکت به جدالی در توییتر تبدیل شده و این موضوع تا جایی پیش رفت که دو طرف ماجرا به […]

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 16 اردیبهشت 1401 گردآوری و ارائه شده است:

جدال کافه بازار و مایکت

چند روزی است که رقابت دو فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی کافه‌بازار و مایکت به جدالی در توییتر تبدیل شده و این موضوع تا جایی پیش رفت که دو طرف ماجرا به تخریب یکدیگر پرداختند؛ اتفاقی که کمتر در میان برندهای رقیب شاهد آن بوده‌ایم. این تقابل توییتری که ابتدا بین اکانت‌های رسمی این دو شرکت بود، کم کم فراتر رفت و حسام آرمندهی بنیان‌گذار کافه‌بازار و وحید رحیمیان مدیرعامل مایکت نیز به آن وارد شدند و توییت‌هایی را بر علیه رقیب منتشر کردند. تقابل توییتری اکنون به فضای رسانه کشیده شده و ظاهرا این ماجرا کماکان خاتمه نیافته است. مایکت می‌گوید بازار، انحصارطلبی می‌کند و از پیشرفت مایکت خشنود نیست؛ بازار نیز این اقدام مایکت که به‌روز‌رسانی اپلیکیشن ها و دریافت ۱۵ درصد تخفیف برای خرید درون برنامه‌ای است را بروز رسانی غیرضروری و ضربه به اعتماد کاربر توصیف می‌کند.

تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به ۲ اتحادیه «خدماتی» و «توزیعی»

تجمیع تمام فعالیت‌های گوناگون کسب‌وکار مجازی در یک اتحادیه از ابتدا به علت کمبود اعضا اتفاق افتاد اما با رشد تعداد فعالان این عرصه در سال‌های اخیر، نارضایتی در خصوص انجام وظایف این اتحادیه و تخلف اعضا رخ داد. به همین دلیل درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به ۲ اتحادیه از سوی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطرح و به سرعت مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت.

تیمچه در خطر انحلال

فروشگاه اینترنتی تیمچه در ابتدا با ارائه مزایای رقابتی همچون ارسال رایگان به سراسر کشور و امکان خرید اقساطی بدون چک و ضامن شروع به کار کرد. اما اکنون شکایت‌ها از این پلتفرم روز به روز بیشتر می‌شود تا جایی که این پلتفرم مجبور به تغییراتی اساسی شده، نارضایتی مربوط به خریداران و فروشندگان است. خریداران می‌گویند در یک انتظار تکراری ثبت سفارش و عدم تامین کالا قرار گرفته‌اند و حتی برای پس گرفتن پولشان هفته‌ها و شاید ماه‌ها باید صبر کنند. فروشندگان هم با مشکلات تسویه روبرو شده‌اند. در پی این جریان، نماد اعتماد تیمچه تعلیق شده است. این پلتفرم برای نجات خود باید سریعتر چاره ای بیاندیشد.

احتمال پذیرش رمزارزها در کیش همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲

به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، امکان استفاده از ویزا و مستر برای گردشگران بین‌المللی در ایران فراهم نیست، از همین رو تصمیم گرفته شده با توجه به احتمال ورود گردشگر بین‌المللی به جزیره کیش طی دوره برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲، امکان پرداخت‌های بین‌المللی از طریق رمزارزهایی همچون بیت‌کوین برای گردشگران ورودی به جزیره کیش فراهم شود. مدیر انجمن بلاکچین گفت باتوجه به زیرساخت‌های موجود و پیگیری‌هایی که در حال انجام است می‌توان گفت تا ۶ ماه آینده، این پروژه در حوزه پرداخت آماده بهره‌برداری خواهد بود.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد