پروفایل سلام ساختمان

۰۰/۱۱/۲۷

سلام ساختمان یک سامانه آنلاین برای اجرای خدمات ساختمانی است که در زمینه دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه، کابینت آشپزخانه و … مشغول به فعالیت است. این استارتاپ از سال 97 شروع به فعالیت کرده و تا کنون بیش از 3 هزار پروژه را با 650 متخصص ساختمانی فعال در 11 استان ایران اجرا کرده است. […]

سلام ساختمان یک سامانه آنلاین برای اجرای خدمات ساختمانی است که در زمینه دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه، کابینت آشپزخانه و … مشغول به فعالیت است. این استارتاپ از سال 97 شروع به فعالیت کرده و تا کنون بیش از 3 هزار پروژه را با 650 متخصص ساختمانی فعال در 11 استان ایران اجرا کرده است.

براساس آخرین اطلاعات موجود، منابع انسانی تیم سلام ساختمان 42 نفر اعلام شده است. در ادامه به بررسی بازار خدمات ساختمانی و آمارهایی از سلام ساختمان می پردازیم:

حجم بازار و سهم از بازار

حجم کل بازار ساختمان؛ شامل ساخت واحدهای نوساز و بازسازی واحدهای قدیمی، 450 هزار میلیارد تومان است. سهم بازسازی واحدهای قدیمی 100 هزار میلیارد تومان است. برآوردها نشان می‌دهد که بزرگی بازار کابینت، کمد و مصنوعات چوبی نیز 60 هزار میلیارد تومان است که سهم فعلی سلام ساختمان از آن حدود 0.1% است.

مخاطبین اصلی خدمات ساختمانی، خانواده ها و کسب و کارها بوده که به دنبال بهبود محل زندگی و کارشان هستند. حدود دو سوم این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و در بازه سنی 26 تا 45 سال قرار دارند. با توجه به هزینه خدمات ساختمانی، مخاطبین این صنعت از نظر سطح درآمدی متوسط رو به بالا هستند.

وضعیت فعلی سلام ساختمان

سلام ساختمان اهمیت ویژه‌ای به محتوا داده و تا کنون 954 محتوا در دسته‌بندی‌های دکوراسیون داخلی، سبک های دکوراسیون، بازسازی، درب و پنجره، سقف کاذب، طراحی آشپزخانه و کابینت، انواع کابینت و کمد و مدلها، تخت تاشو، کاشی، سرامیک، کفپوش، ورق ام دی اف، نقاشی ساختمان و … تولید کرده است.

حضور عمده سلام ساختمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام است که 350 هزار فالوور و 2.84% نرخ مشارکت دارد. همچنین 1050 پست در صفحه اینستاگرامی سلام ساختمان منتشر شده است.

در سلام ساختمان تا کنون بیش از 5 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد از سایت و  150 هزار پروژه، ثبت شده است. حدود 70 درصد این پروژه ها تحت پوشش سلام ساختمان قراردارند و برای تمامی پروژه های تحت پوشش، خدمات مشاوره رایگان اجرا می‌شود.

سرویس های تک شاخ

در آذر ماه 1400، سلام ساختمان به منظور تمایز از رقبای خود که عمدتاً به‌صورت سنتی فعال هستند، از 8 سرویس‌ تک شاخ خود رونمایی کرد. در این سرویس‌ها، مشتریان از تضامینی نظیر ضمانت بی‌قید و شرط کیفیت، ضمانت قیمت منصفانه، ضمانت تحویل به موقع، ضمانت پیش پرداخت، ضمانت پرداخت خسارت جانبی، خرید کابینت دست دوم و اقامت در هتل برخوردار هستند. بنا به گفته‌های مدیر عامل این مجموعه، سرویس‌های تک‌شاخ با هدف حمایت حداکثری از مشتریان ایجاد شده است تا تجربه اجرای خدمات ساختمانی همراه با آسایش خیال حداکثری برای آن‌ها رقم بخورد.

مسیر توسعه

برای مشاهده دقیق تر مسیر توسعه، روی تصویر کلیک کنید.

مسیزتوسعه

آمار و ارقام

اطلاعات آماری کمی از سلام ساختمان وجود دارد و در نتیجه امکان بررسی و تحلیل دقیق امکان پذیر نیست. با این حال آمار تخمینی بازدید و وضعیت وبسایت در 6 ماه ابتدای 1400 به شرح ذیل است:

آمار و ارقام سلام ساختمان

آمار بازدید کننده منحصر به فرد از وبسایت سلام ساختمان در 6 ماه گذشته در نمودار زیر آمده است:

بازدید 6 ماهه

روند رشد منابع انسانی سلام ساختمان طی سال‌های گذشته اینگونه اعلام شده است:

روند رشد منابع انسانی

جذب سرمایه

از مبلغ و جزییات جذب سرمایه این مجموعه، اطلاعاتی وجود ندارد. اما طبق اخبار منتشر شده، سلام ساختمان در سال‌ 1398 از شرکت‌ سرمایه‌گذاری اسمارت آپ، جذب سرمایه داشته است. در سال 1400 هم موفق به جذب سرمایه از صندوق سرمایه گذاری اسمارت فاند شد.

 

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد