بزرگترین زیان مالی تاریخ اپل در یک روز ثبت شد

۹۹/۰۶/۱۸

همان‌طور که ارزش کمپانی گاها طی یک روز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، گاها پیش می‌آید طی همین مدت زمان کوتاه بخش چشمگیری از ارزش آنها کاسته می‌شود. ششم سپتامبر 2020 در تاریخ کمپانی اپل به عنوان روزی که بزرگترین زیان مالی تاریخ اپل رقم خورد برای همیشه ماندگار شد. روزی که کوپرتینویی‌ها […]

همان‌طور که ارزش کمپانی گاها طی یک روز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، گاها پیش می‌آید طی همین مدت زمان کوتاه بخش چشمگیری از ارزش آنها کاسته می‌شود. ششم سپتامبر 2020 در تاریخ کمپانی اپل به عنوان روزی که بزرگترین زیان مالی تاریخ اپل رقم خورد برای همیشه ماندگار شد. روزی که کوپرتینویی‌ها 180 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست دادند تا این بار رکوردی از جنبه منفی به ثبت برسانند. اگر چه این مبلغ افت ارزش اپل بسیار قابل توجه و نجومی است، اما همچنان این کمپانی بالغ بر 2 تریلیون دلار ارزش دارد. بنابراین بعید است که با این اتفاق، سهامداران کمپانی چندان نگران شوند.

بزرگترین زیان مالی تاریخ اپل با افت 180 میلیارد دلاری ارزش کوپرتینویی ها

داستان از روز سه شنبه گذشته، سوم سپتامبر آغاز شد. جایی که ارزش هر سهم اپل 8 درصد افت کرد و در مجموع افت ارزش سهام 180 میلیارد دلاری را برای این غول تکنولوژی جهان به همراه آورد. از 16 مارس که اپل افت ارزش سهام 12.9 درصدی را تجربه کرده بود، تا ششم سپتامبر چنین کاهش ارزش سهامی برای این شرکت اتفاق نیفتاده بود. این روزها بازار بورس بسیار متزلزل است.

با اینکه به دلیل رکود عظیم اقتصاد جهانی به دنبال شیوع ویروس کرونا، اکثر کمپانی های سراسر جهان با چالش های متعددی مواجهند، اما برخی از کمپانی های بزرگ همچنان به رشد ارزش خود با سرعت بالایی ادامه می دهند. آمازون، فیسبوک، اپل و مایکروسافت همگی جز ابرکمپانی دنیای تکنولوژی بودند که در طول این مدت با وجود همه موانعی که سر آنها بود، در بازار سهام خوش درخشیدند و ارزش خود را نسبت به دوران قبل از همه گیری کرونا به مراتب افزایش دادند. با وجود افت قابل توجه ارزش اپل در بازار در روز گذشته، ارزش سهام اپل در مقایسه با ماه ژانویه 65 درصد و در مقایسه با همین دوره از سال قبل 127 درصد افزایش یافته است.

با این حال برخی معتقدند این رشد ارزش سهام کمپانی های بزرگ دنیا مقطعی و ناپایدار است و بعد از گذر از شرایط فعلی، این حباب از بین رفته و آمار به حالت سابق بازخواهند گشت. اما بعد از کاهش و در واقع رسیدن به ارزش واقعی کمپانی های بزرگی همچون اپل، این سهامداران خصوصی هستند که متحمل ضرر بزرگی نخواهند شد نه سهامداران عمومی. با این حال مسائل و فاکتورهای پشت صحنه بسیاری درباره افزایش و کاهش ارزش سهام کمپانی ها دخیلند و نمی توان در این خصوص قضاوت دقیقی داشت.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد