تملک استارتاپ های هوش مصنوعی توسط غول های فناوری

۹۹/۰۵/۶

بازار هوش مصنوعی طی یک دهه گذشته منفجر شده است. در حالیکه پلتفرم هایی مانند الکسای آمازون،سیری اپل،دستیار گوگل وکورتونا مایکروسافت بر بازار حاکم شده اند اما این شرکت ها منبع اصلی رشد آن نبوده اند. درعوض، رقابت شدید بین بزرگترین شرکت ها منجر به کسب تهاجمی استارتاپ های AI شده است. طبق اطلاعات گردآوری […]

بازار هوش مصنوعی طی یک دهه گذشته منفجر شده است. در حالیکه پلتفرم هایی مانند الکسای آمازون،سیری اپل،دستیار گوگل وکورتونا مایکروسافت بر بازار حاکم شده اند اما این شرکت ها منبع اصلی رشد آن نبوده اند. درعوض، رقابت شدید بین بزرگترین شرکت ها منجر به کسب تهاجمی استارتاپ های AI شده است.

طبق اطلاعات گردآوری شده توسط cb insights بین سال های 2010 و سپتامبر 2019 در کل 635 استارتاپ هوش مصنوعی خریداری و ادغام شده است. این خریدها همچنین نسبت به سال 2013 تا 2018 شش برابر افزایش یافته است، تنها 166 مورد از این ادغام‌ها در سال 2018 رخ داده است.(38 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) برای شرکت هایی مانند اپل، گوگل و سایر، این ادغام‌ها تقریباً همیشه می توانند به یک محصول یا ویژگی جدید مرتبط شوند.

غول های فناوری

از زمان خرید Siri در سال 2010، 20 مورد از این ادغام‌ها متعلق به شرکت اپل بوده است. به عنوان نمونه، این غول فناوری Novauris Technologies و Voysis را به منظور بهبود شناخت گفتار دستیار صوتی خود خریداری کرد. اپل همچنین برای توسعه فناوری Apple ID خود، کمپانی هایی از جمله Perceptio و RealFace  را خریداری کرده است.

اپل

گوگل هم با 14 ادغام در مدت زمان مشابه در رده بعدی قرار دارد، اگرچه زمانی (بین سال های 2012 تا 2016) خود رهبر بازار هوش مصنوعی بود. گوگل DeepMind Technologies را برای توسعه برنامه های کاربردی برای هوش مصنوعی در اختیار گرفت. همچنین شرکت هایی از جمله Api.ai و Superpod را برای تقویت قابلیت های Google Assistant به دست آورد.

گوگل

مایکروسافت نیز در این مدت 10 استارتاپ را خریداری کرده است  و فیس بوک و آمازون نیز به ترتیب 8 و 7 استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده‌اند.

فیسبوک

 

آمازون

از 489 شرکتی که اقدام به خرید یک استارت آپ AI در طی یک دهه گذشته کرده‌اند، 431 مورد از آنها تنها یک استارتاپ را خریداری کرده اند. این بدان معنی است که غول های فناوری این حوزه – به طور خاص، اپل – تمرکز بسیاری بر این استراتژی دارند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد