براساس داده های راستا اینسایت، در سه ماهه اول سال 30 سرویس و محصول جدید توسط 22 کسب و کار در بازار ارائه شد. کسب و کارهای حوزه خدمات مالی به خصوص صرافی های آنلاین خرید و فروش رمز ارز بیشترین سهم از این سرویس ها و محصولات را به خود اختصاص داده اند. درصورتی […]
این نقشه با استفاده از دادههای راستااینسایت، از 600 استارتاپ(کسبوکار) مستقر در تهران بدست آمده است. آدرس بیش از 600 استارتاپ مستقر در تهران از پایگاه داده راستا استخراج شده است و مختصات آنها بدست آمده و سپس ترسیم شده است. برای کسب اطلاعات از فعالین اکوسیستم استارتاپی ایران و یا ثبت اطلاعات کسب و […]
طبق تعریف، بنیان گذار یا فاندر شخصی است که یک شرکت یا هر کسب وکار تجاری دیگری را با کمک افراد دیگر شروع می کند. اساسا بنیان گذار بودن در هیچ جای دنیا آسان نیست. حالا تصور کنید که بنیانگذار بودن در ایران و در حوزه اینترنت چقدر میتواند آسان نباشد!؟ با توجه به این […]
کاهش یک میلیونی تعداد مشترکین پس از بیش از یک دهه رشد بی وقفه، نتفلیکس در سال 2022 با کاهش تعداد مشترکین روبرو شده است. بزرگترین سرویس پخش ویدیوی جهان سه ماهه دوم را با 220.7 میلیون مشترک پرداختی به پایان رساند که تقریباً یک میلیون کمتر از سه ماهه قبل با 200.000 کاهش در […]
براساس داده های راستا حدود 132 استارتاپ در حوزه املاک و مستغلات فعالیت میکنند. که از این تعداد 33 استارتاپ به صورت کامل یا موقت غیرفعال هستند. با توجه به دستهبندی جهانی بازار املاک و مستغلات، 12 دسته بندی برای استارتاپهای این دسته وجود دارد. که استارتاپهای ایرانی در 8 دسته از این 12 دسته […]
تا همین چند سال پیش، کمتر کسی فکر میکرد در عرض چند ثانیه بتوان کوتاهترین و بهترین مسیر بین دو نقطه مبدأ و مقصد را تعیین کرد. سردرگمی در مسیریابی از روی نقشههای فیزیکی، از دست دادن زمان در پیدا کردن مسیر مناسب، گیر کردن در ترافیک خیابانها و خیلی مشکلات ریز و درشت دیگر […]
اغلب اوقات ما برای داشتن اطمینان بیشتر و کاهش ریسک تصمیمگیری، به بررسی جزئیات روی میآوریم؛ غافل از اینکه داشتن یک تصویر بزرگ و جامع از مسئله نیز بسیار راهگشا خواهد بود. نقشه جامع اکوسیستم استارتاپی ایران -که پیشتر توسط راستا تهیه و در دسترس عموم قرار داده شده- تا حد خوبی به این مسئله […]
فناوری بازاریابی (Marketing Technology یا به اختصار MarTech) به نرمافزارها و ابزارهای تکنولوژیک مورد استفاده در صنعت بازاریابی اشاره میشود. در واقع تکنولوژی که به کمک تیمهای بازاریابی میآید تا کارهای آنها را سهولت و ارتقاء بخشد در این صنعت قرار میگیرد. در هفتمین قسمت از گزارشهای نقشه بازار به سراغ صنعت بازاریابی و استارتاپهای […]
اگر در چند سال گذشته مواردی همچون بانکداری، سرمایهگذاری و رمزارز (cryptocurrency) را دنبال کرده باشید، احتمالا با صنعت بلاکچین (Blockchain) آشنایی دارید. بلاکچین نوع خاصی از دیتابیس محسوب میشود که نحوه ذخیرهسازی اطلاعات در آن با سایر دیتابیسها متفاوت است. اطلاعات مختلفی میتواند در بلاکچین ذخیره میشود ولی کاربرد مرسوم آن در ثبت و بررسی […]