کسب‌وکارهای مجازی از ارائه گواهی مالیاتی تا پایان سال معاف شدند

۹۹/۱۰/۸

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در جدیدترین گزارش خود در مورد پروانه‌های کسب صادر شده از طرف اتحادیه اعلام کرد که متقاضیان حقیقی دریافت پروانه تا پایان سال ۹۹ برای صدور یا تمدید پروانه کسب از ارائه گواهی مالیاتی معاف هستند و می‌توانند تنها با ارائه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند. اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای […]

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در جدیدترین گزارش خود در مورد پروانه‌های کسب صادر شده از طرف اتحادیه اعلام کرد که متقاضیان حقیقی دریافت پروانه تا پایان سال ۹۹ برای صدور یا تمدید پروانه کسب از ارائه گواهی مالیاتی معاف هستند و می‌توانند تنها با ارائه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دلیل بحران بیماری کووید ۱۹ در کشور، تا پایان سال ۹۹ برای صدور یا تمدید پروانه متقاضیان حقیقی نیازی به گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم ندارد و این متقاضیان می‌توانند تنها با ارائه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

براساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت‌دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی‌شده است.

صدور ۲۵۲ پروانه کسب‌وکار در پاییز ۹۹

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در گزارش جدید خود به جزئیاتی از پروانه‌های صادره مانند پراکندگی پروانه‌ها در سطح کشور، جنسیت دریافت‌کنندگان پروانه و نوع کسب‌وکارها در پاییز ۹۹ پرداخته است. براین اساس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پاییز سال جاری ۲۵۲ فقره پروانه کسب‌وکار صادر کرده است.

کسب‌وکارهای مجازی

در میان استان‌های کشور، استان تهران با تعداد ۱۴۶ فقره بیشترین پروانه را کسب کرده است. پس از آن اصفهان، فارس و قزوین بیشترین پروانه کسب را به خود اختصاص دادند.

کسب‌وکارهای مجازیدر تهران بیشترین پروانه‌های کسب توسط اتحادیه صادر شده است

آنطور که اتحادیه در گزارش خود آورده است، از کل مجوزهای صادرشده، ۲۱۹ پروانه برای آقایان صادر شده که سهم ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد. در مقابل هم ۳۳ پروانه برای زنان پروانه کسب صادر شد. یعنی ۱۴ درصد از کل پروانه‌های صادرشده متعلق به زنان بوده است. گزارش کلی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی که در مهرماه سال جاری منتشر شده بود، سهم زنان از پروانه‌های کسب شده ۱۱ درصد بود. سهم ۱۴ درصدی این گزارش نشان می‌دهد که میزان کسب پروانه توسط زنان در فصل پاییز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است.

کسب‌وکارهای مجازی

در ادامه این گزارش، اتحادیه پروانه‌های صادرشده از سوی متقاضیان حقیقی و حقوقی را نیز بررسی کرده است. براین اساس ۱۰۳ پروانه کسب صادر شده از نوع حقوقی بوده و ۱۴۹ پروانه کسب صادرشده نیز از نوع حقیقی هستند.

کسب‌وکارهای مجازی

میزان پراکندگی پروانه‌های صادرشده در گزارش اتحادیه نشان می‌دهد که رسته «عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی» با ۵۴/۷ درصد بیشترین میزان پروانه کسب شده را از آن خود کرده است. «عرضه انواع کالا در فروشگاه‌های مجازی» با ۲۴/۶ درصد در جایگاه بعدی است. در گزارش کلی اتحادیه هم رسته «عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی» نیز جزو رسته‌هایی بود که بیشترین پروانه را کسب کرده بودند.

کسب‌وکارهای مجازی

در این میان فروشگاه بزرگ شامل پوشاک، کیف، سیسمونی و لوازم خانگی و غیره با ۱/۳۱ درصد بیشترین جواز را در فصل پاییز در این دسته کسب کردند. دسته «محصولات دیجیتال و لوازم برقی» هم با ۶۳/۲۰ درصد بعد از فروشگاه‌های بزرگ بیشترین پروانه را کسب کردند.

کسب‌وکارهای مجازی

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد