چطور با شکست‌ های کاری خود کنار بیاییم؟

۰۰/۰۶/۴

شکست ناخوشایند است. این احساس که در کار شکست خورده اید می تواند باعث ناراحتی شما شود اما مهم است که به خاطر بسپاریم که شکست برای همه اتفاق می افتد و شما باید برای رویارویی با آن آماده باشید؛ چرا که اگر برای شکست خوردن آماده نباشید، برای یادگیری از شکست نیز آماده نیستید. […]

شکست ناخوشایند است. این احساس که در کار شکست خورده اید می تواند باعث ناراحتی شما شود اما مهم است که به خاطر بسپاریم که شکست برای همه اتفاق می افتد و شما باید برای رویارویی با آن آماده باشید؛ چرا که اگر برای شکست خوردن آماده نباشید، برای یادگیری از شکست نیز آماده نیستید.
فهم این واقعیت که شکست اتفاق می افتد ، درک اشتباه و قرار دادن شکست به عنوان فرصتی برای یادگیری به شما کمک می کند تا نه تنها شکست خود را کنار بگذارید ، بلکه از آن رشد کرده و از طرف دیگر قوی تر بیرون بیایید.

برای رسیدن به این رشد سه گام را در پیش دارید:

گام اول: پذیرش شکست

پذیرش شکست

1. مستقیماً به سرپرست خود بگویید

این که به رئیس خود نگویید انتظارات را برآورده نکرده اید یا اشتباه بزرگی کرده اید، در نهایت اوضاع را بسیار بدتر می کند. به محض این که می دانید چیزی اشتباه است ، مستقیماً با رئیس خود صحبت کنید. به طور خلاصه وضعیت را توضیح دهید ، از او عذرخواهی کنید و به او اطمینان دهید که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.
این کار در نهایت به رئیس شما نشان می دهد که شما از شدت وضعیت مطلع هستید ، از مسئولیت پذیری نمی ترسید و می خواهید به جای سرپوش گذاشتن بر مشکلات ، برای حل اشتباهات گذشته تلاش کنید
اگر طرفهای دیگر درگیر بودند ، ممکن است لازم باشد این موضوع را با رئیس خود در میان بگذارید. اما از مقصر جلوه دادن دیگران خودداری کنید. این باعث می شود شما ترسناک و غیرقابل اعتماد به نظر برسید.

2. به خودتان یادآوری کنید که شکست برای همه اتفاق می افتد

جلوی آینه بایستید ، به چشمان خود نگاه کنید و بگویید: “همه گاهی اوقات شکست می خورند.” حقیقت این است که اکثر مردم چندین بار در طول حرفه خود شکست می خورند. درک این موضوع می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را از احساسات منفی خود تغییر دهید.ااجازه ندهید یک شکست تعریف شما را از شخصیتتان تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است در این هدف یا وظیفه موفق نشده باشید ، اما این بدان معنا نیست که شما محکوم به شکست در بقیه عمر خود هستید. اگر احساس می کنید گیر کرده اید یا ادامه راه برای شما مشکل است ، با یک مربی یا یک مشاور حرفه ای صحبت کنید. آنها ممکن است توصیه هایی در مورد نحوه برخورد داشته باشند.

 3. دلیل شکست‌تان را پیدا کنید

سرزنش کردن خود آسان است ، اما شکست به ندرت شخصی است. حتما برای این که نتوانسته اید یک پروژه را با موفقیت به پایان برسانید دلیلی وجود دارد. دلایلی را که فکر می کنید به خاطر آن‌ها شکست خورده اید بنویسید ، سپس به دلایل ریشه ای احتمالی یا عوامل دخیل در این زمینه فکر کنید. به عنوان مثال ، اگر در کارتان ارتقا نداشتید، دلیل آن ممکن است این باشد که شرکت شخصی را با 5-7 سال سابقه می خواهد و شما فقط 2 سال سابقه دارید..

دلیل اصلی اینکه شرکت شما می خواهد شخصی با تجربه بیشتر در موقعیت شغلی مورد نظر شما داشته باشد، این است که صنعت شما دارای نرخ گردش مالی بالا است و آنها نمی خواهند زمانی را روی کارمندی سرمایه گذاری کنند که به زودی شرکت را ترک کند. دلیل این عدم موفقیت شما نیستید ، این فقط به خاطر طبیععت صنعت شماست.

برعکس ، اگر شغل خود را از دست داده‌اید، چون به طور معمول دیر کرده اید و در انجام وظایف شغلی خود کوتاهی کرده اید ، دلیل اصلی این شکست، این بوده است که شما انتظارات این موقعیت را برآورده نکرده اید.

4. کمی استراحت کنید

اگر می توانید ، کمی وقت بگذارید و روی چیزهای دیگر تمرکز کنید. این به تمرکز مجدد شما بر روی کارتان کمک می کند و ممکن است به طور کلی مقابله با یک مشکل یا اشتباه را آسان تر کند.

اگر به نظر می رسد کار در همان لحظه بسیار زیاد است ، از میز کار خود دور شوید. برای قدم زدن به بیرون بروید ، یک فنجان قهوه یا یک ناهار زود هنگام بخورید.

همچنین اگر احساس می کنید که نیاز بیشتری به استراحت دارید، می توانید برای برقراری تماس شخصی سریع مرخصی بگیرید. با یک دوست ، یکی از اعضای خانواده یا هر کس دیگری که به شما احساس آرامش می دهد تماس بگیرید. فقط مطمئن شوید که بیش از 5-10 دقیقه از محل کار خود فاصله ندارید

گام دوم: حرکت رو به جلو

عکس حرکت رو به جلو

 1. شکست خود را به عنوان فرصتی برای رشد مجدد در نظر بگیرید

عدم موفقیت لزوماً با شکست یکسان نیست. به لحظه ای نگاه کنید که در آن یک کارمند موفق نبودید. به جای این که بگویید “من نتوانستم گزارشی با کیفیت بالا بنویسم” ، به خود بگویید ، “آموختم که باید تحقیقات بیشتری در زمینه نگارش و قالب بندی گزارش برای صنعت خود انجام دهم

2. درخواست آموزش یا راهنمایی بیشتر کنید

در برخی موارد ، ممکن است کار سخت برای پیشروی کافی باشد. در سایر موارد ، درخواست کمک بسیار مناسب است. از درخواست آموزش شغلی بیشتر در مناطقی که قوی نیستید ، نترسید.

علاوه بر درخواست آموزش خودتان نیز در مسیر یادگیری حرکت کنید، نیازتان را تشخیص دهید و از دوره‌های آنلاین و مشاوره‌های شغلی که میتوانند به شما در مسیرتان کمک کنند، استفاده کنید..

3. بر آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

نمی توانید به گذشته برگردید یا اقدامات خود را تغییر دهید. پس وقت و انرژی‌تان را برای تمرکز بر مواردی از این قبیل که نمی توانید آنها را کنترل کنید ، صرف نکنید. در عوض ، با تمرکز بر آنچه می توانید کنترل کنید ، از جمله نحوه مدیریت پس از شکست خود ، پیش بروید.

4. شکست خود را با تیم مطرح کنید

چه مدیر باشید و چه کارمند باشید ، شکست شما بر تیم شما نیز تأثیر می گذارد. اگر مدیر هستید ، زمانی را برای صحبت با تیم خود در مورد آنچه اتفاق افتاده است و نحوه تغییر اهداف پروژه تعیین کنید. اگر عضو تیم هستید ، از رهبر تیم خود در مورد نحوه تمایل شما برای صحبت با بقیه اعضای تیم صحبت کنید.

گام سوم: درس گرفتن از شکست‌های گذشته
از شکست درس بگیرید

1. فقط به آنچه می توانید تحویل دهید متعهد شوید

فشار آوردن به خود خوب است ، اما متعهد شدن به بیش از آنچه می توانید منطقی انجام دهید می تواند حرفه شما را خراب کند. از شکست های گذشته خود به عنوان معیاری برای آنچه می توانید و نمی توانید به طور منطقی انجام دهید استفاده کنید و فقط به آنچه می توانید به طور کامل ، درست و به موقع انجام دهید متعهد شوید.
به یاد داشته باشید که کاملاً طبیعی است که نتوانید همه کارها را انجام دهید. هرکسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و هر کس حجم کاری متفاوتی خواهد داشت. اگر مهارت های فنی یا زمان لازم برای انجام یک کار را ندارید ، قبل از انجام آن کار به رئیس خود اطلاع دهید.

2. رویکرد خود را در مورد پروژه های جدید ارزیابی مجدد کنید

هنگامی که پروژه ها یا چالش های جدیدی را بر عهده می گیرید ، از خود بپرسید آیا با آموختن شکست های گذشته خود کاری متفاوت انجام می دهید؟ اگر برای یافتن شغل مشکل دارید ، به عنوان مثال ، بررسی و نوشتن مجدد رزومه و نامه همراه خود یا ایجاد مصاحبه های ساختگی برای کمک به تمرین مهارت های مصاحبه خود را در نظر بگیرید.
مهارت های فعلی خود را تقویت کنید. انجام تنها کاری که در آن مهارت دارید ، به هیچ رشدی منجر نمی‌شود.. با این حال ، شیرجه زدن در پروژه یا فعالیتی که هیچ سابقه یا مهارتی در انجام آن ندارید ، به شما کمک نمی کند. در عوض ، سعی کنید خود را برای حرکت به سمت مهارت های جدید و یا پیوستن به پروژه های جدید با ارائه کارهایی که می توانید به خوبی انجام دهید ، قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر نویسنده فنی خوبی هستید اما می خواهید وارد حوزه بازاریابی شوید ، داوطلب شوید تا متنی برای تیم تبلیغات خود بنویسید. این می تواند شما را در معرض سایر جنبه های بازاریابی قرار دهد در حالی که هنوز از مهارت های خود استفاده می کنید.

منبع:.wikihow
مترجم : ریحانه صبوری

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد