مرداد آمد و هیچ استارتاپی بورسی نشد!

۹۹/۰۵/۱۱

۲۰ تیرماه بود که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در نشستی با مدیران ۵ استارتاپ شناخته شده وعده داد اولین استارتاپ بورسی هفته اول مرداد رونمایی خواهد شد. اما حالا که ۱۲ روز از  مرداد گذشته هنوز خبری از بورسی شدن استارتاپ ها نیست و به نظر می رسد وعده وزیر به آن آسانی که به […]

۲۰ تیرماه بود که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در نشستی با مدیران ۵ استارتاپ شناخته شده وعده داد اولین استارتاپ بورسی هفته اول مرداد رونمایی خواهد شد. اما حالا که ۱۲ روز از  مرداد گذشته هنوز خبری از بورسی شدن استارتاپ ها نیست و به نظر می رسد وعده وزیر به آن آسانی که به نظر می‌رسید محقق نخواهد شد.

اگرچه در این جلسه حسن قالیباف رییس سازمان بورس و امیر هامونی رییس شرکت فرابورس ایران که تصمیم‌گیرندگان اجرایی برای محقق شدن وعده وزیر هستند هم حضور داشتند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بورسی شدن استارتاپ‌ها هنوز ابهامات و موانع فنی و کارشناسی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

ارزشگذاری دارایی‌ها و داشته‌های استارتاپ‌ها، شفاف‌سازی صورت‌های مالی این کسب‌و کارها و از همه مهم‌تر بحث سودده بودن استارتاپ ها مهم‌ترین موانعی است که فرابورس و بورس ایران هنوز نتوانسته برای آن‌ها راه‌حل‌های مناسبی ارائه دهد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد