قیمت مسکن پس از ماه‌ها به وب‌سایت‌ها برگشت

۹۹/۱۰/۲۲

در حالی که از اواخر اردیبهشت ماه و به دستور دادستانی، قیمت خودرو و مسکن از اپلیکیشن ها و سایت ها حذف شده بود، از ۱۸ دی ماه قیمت خودرو و از امروز قیمت مسکن به این پلتفرم ها برگشته است. قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و همچنین قیمت خودرو که از اواخر […]

در حالی که از اواخر اردیبهشت ماه و به دستور دادستانی، قیمت خودرو و مسکن از اپلیکیشن ها و سایت ها حذف شده بود، از ۱۸ دی ماه قیمت خودرو و از امروز قیمت مسکن به این پلتفرم ها برگشته است.

قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و همچنین قیمت خودرو که از اواخر اردیبهشت ماه امسال (۲۴ اردیبهشت ۹۹) و به دستور دادستانی از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شده بود، از عصر امروز و پس از حدود ۸ ماه ممنوعیت انتشار نرخ خرید و فروش و رهن و اجاره، به وب سایت‌ها بازگشته است.

این در حالی است که قیمت خودرو نیز از ۱۸ دی ماه به وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین بازگشته بود.

دادستانی در آن زمان، جلوگیری از التهاب بازار مسکن و همچنین قیمت گذاری صوری از سوی برخی پلتفرم‌ها را عاملی برای صدور این دستور دانسته بود.

متوسط قیمت در زمان صدور دستور دادستانی در تهران (اردیبهشت ۹۹) متری ۱۷ میلیون تومان بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بود.

این در حالی است که متوسط قیمت مسکن در پایان آذر ماه امسال بر اساس اعلام بانک مرکزی، حدود ۲۷ میلیون (۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان) در هر متر مربع است که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی متوسط قیمت در تهران در فاصله ۸ ماه ممنوعیت انتشار قیمت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی پر مخاطب بوده است.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد