اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران

۰۱/۰۲/۲۴

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 24 اردیبهشت 1401: گزارش هومسا از سفر در نوروز 1401 همزمان با فروکش کردن خطر کرونا، شاهد رونق دوباره سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بودیم. تمام ابعاد سفر از فروش انواع بلیط گرفته تا اجاره اقامتگاه، تخت تاثیر این تعطیلات و تمایل مردم […]

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 24 اردیبهشت 1401:

گزارش هومسا از سفر در نوروز 1401

همزمان با فروکش کردن خطر کرونا، شاهد رونق دوباره سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بودیم. تمام ابعاد سفر از فروش انواع بلیط گرفته تا اجاره اقامتگاه، تخت تاثیر این تعطیلات و تمایل مردم به سفر قرار گرفت و با رشد خوبی مواجه شد. در این گزارش اجمالی به بررسی حجم سفر و اجاره اقامتگاه در وبسایت هومسا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ پرداخته‌ شده و با حجم سفر و اجاره اقامتگاه در مدت مشابه پارسال مقایسه شده است. بیشترین افزایش تعداد رزرو اقامتگاه در استان‌های تهران و اصفهان رخ داده است. این موضوع نشان می‌دهد حجم سفر به تهران افزایش پیدا کرده است و اصفهان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در نوروز به حساب می‌آید.

توضیح رسمی بازار پیرامون ماجرای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها در مایکت

در پی جدال پرحاشیه بازار و مایکت، بازار با انتشار مطلبی در بلاگ رسمی خود، پس از چند روز از گذشت این ماجرا و کم شدن تنش‌ها، توضیحاتی را در خصوص ماجرای پیش آمده بین این شرکت و مایکت منتشر کرد. در این مطلب آمده است که ترفند به روز رسانی غیر واقعی خلاف اصول رقابت سالم است، علاوه بر ایجاد هزینه‌ی مالی و زمانی برای کاربر و مخدوش کردن اعتماد او به برنامه‌های ایرانی، کاربران ما را متضرر و آنها را نسبت به ما هم بی‌اعتماد می‌کند. از کابران میخواهیم همیشه به نسخه (ورژن) برنامه دقت کنند.

تهیه لایحه بیگ‌دیتا توسط سازمان فناوری اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره غیرمستقیم به طرح صیانت، عنوان کرد از نظر مجموعه وزارت ارتباطات، بهترین راه برای قانون‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات، تهیه لایحه از سوی دولت است. او ادامه داد: مثلاً مشخص نیست وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بزرگ می‌شوند، چطور باید از داده‌هایی که از مردم جمع‌‌آوری کرده‌اند استفاده کنند و در این زمینه با کمک معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حال تهیه لایحه‌ای هستیم. او همچنین درباره حمایت‌هایی که از شرکت‌های نوپا می‌شوند به اختصاص محلی برای استقرار آنها و در اختیار قرار دادن کد پستی و کد مالیاتی و کد بیمه و… اشاره کرد.

گزارش عملکرد دیجی نکست منتشر شد

دیجی‌نکست به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا، گزارش عملکرد خود تا سال 1400 را منتشر کرد. براساس آمارهای اعلام شده از سوی دیجی‌نکست، 659 استارتاپ از آن‌ها درخواست سرمایه‌گذاری داشته‌اند که حدود 20 درصد آن‌ها به مرحله ارزیابی رسیده‌اند. 44 استارتاپ نیز موفق به جذب سرمایه از این مجموعه شده‌اند که تنها نیمی از آن‌ها هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

استارتاپ قسطا از فینووا جذب سرمایه کرد

استارت‌آپ قسطا موفق به جذب سرمایه از فینووا شد. قسطا، یکی از بازیگران حوزه لندتک برای دسترسی به منابع مالی است که فعالیت خود را از سال ۹۷ در دانشگاه شریف آغاز کرده است. فینووا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور است.

 

 

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد