گزارش حاضر، خلاصه اى از دستاوردهاى حرکت اول در سه سال فعالیت خود است. که منجر به سرمایه گذارى در 9 کسب و کار، سرمایه گذارى مجدد، تامین مالى و مشارکت در افزایش سرمایه در 3 کسب و کار سبد سرمایه گذارى، مشارکت در 3 شتابدهنده در قالب هاى حرکت اول، پیش شتابدهى بیش از 30طرح و انعقاد ده سرمایه گذارى در مرحله شتابدهى و همچنین مشارکت در فراصندوق ستارگان و اخذ مجوز براى راه اندازى اولین صندوق سرمایه گذار خطرپذیر شرکتى کشور (صندوق کارآفرینان اول) است.
دستاوردهای حرکت اول:
– سرمایه گذاری در 9 کسب و کار: سانا(آچاره و اوبار)، همراه مکانیک، پینکت، جاجیگا، آلا، دیجی شی،آدرس، نبض سلامت و نت باکس
– سرمایه گذاری مجدد، تامین مالی و مشارکت در افزایش سرمایه در 3 کسب و کار سبد سرمایه گذاری
– انجام اولین سرمایه گذاری برون مرزی در کسب و کار دیجی شی
– کامل شدن هیات مدیره حرکت اول با ترکیبی از افراد متخصص و نام آشنای این اکوسیسیتم
مزیتهای حرکت اول برای شرکتهای سبد سرمایه گذاری:
– شبکه ارتباطی
– هم افزایی با شرکتهای حاضر در سبد سرمایه گذاری
– استفاده از زیرساختهای همراه اول
– ارائه مشاوره های تخصصی و زیرساختهای فنی و مالی
– مشارکت با سه دانشگاه برتر شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و شیراز در قالب 3 شتابدهنده با نام هاب های حرکت اول(هاب بهشتی، هاب اصفهان و هاب شیراز) بیش از 600 طرح نوآورانه توسط هاب های دانشگاهی حرکت اول بررسی شده و بیش از 30 تیم وارد مرحله پیش شتابدهی شده و با 10تیم قرارداد شتابدهی منعقد شده است.
– مشارکت در فرا صندوق ستارگان و واگذاری سهام همراه اول در این صندوق به حرکت اول
– اخذ مجوز برای راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذار خطرپذیر شرکتی کشور(صندوق کارآفرینان اول) و مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی
– عضویت در شورای راهبردی و کمیته سرمایه گذاری رویداد صادراتی 100 تکاپو
– عضویت در شورای راهبردی رویداد 8 کشور اسلامی D8
– عقد تفاهم نامه همکاری با پارکهای علم و فناوری و بازیگران اکوسیستم؛ تفاهم نامه با پارک سمنان به تازگی بسته شده و حرکت اول از این فرصت برای شناسایی کسب و کارهای توانمند در محدوده شرق و شمال شرق استفاده خواهد کرد.
– حرکت اول 594 پیچ را از ابتدای فعالیت تا شهریور امسال بررسی کرده است.
– حوزه های مورد علاقه حرکت اول برای سرمایه گذاری شامل: تجارت الکترونیک و تبلیغات، حمل و نقل و گردشگری، ارتباطات و رسانه، سلامت، تکنولوژیهای نوآورانه، خدمات مالی و بیمه و آموزش است.
– در مورد پراکندگی پیچهای دریافتی: بیشترین فراوانی مربوط به تجارت الکترونیک و تبلیغات و کمترین مربوط به آموزش و تکنولوژیهای نوآورانه بوده است.
– 47% پیچها توسط حرکت اول شناسایی شده و 53% در وبسایت حرکت اول ثبت نام کرده اند. 63% پیچهای دریافتی مربوط به مرحله میانی و رشد بوده است.
– بیشترین دلیل رد پیچ دریافتی، همراستا نبودن با مرحله عمر مورد نظر حرکت اول و بعد از آن جذابیت اندازه بازار کسب و کار بوده است.
– فاکتورهای مورد نظر ما برای انتخاب کسب و کار شامل اندازه بازار، قابلیت رشد در آینده، تیم، مرحله عمر، دستاوردهای کسب شده و حوزه فعالیت است.
جهت دریافت گزارش عملکرد حرکت اول کلیک کنید.
دیدگاه کاربران