راهاندازی یک استارتاپ چالشها و سختیهای خاص خودش را دارد. تنها اینکه شما به عنوان یک بنیانگذار از استارتاپ خود چه میخواهید مهم نیست، بلکه مهمتر از آن این است که کاربران شما چه میخواهند یا در واقع به چه چیزی احتیاج دارند.
ترس از تلاش کردن هرگز نباید شما را از امتحان کردن چیزهای جدید باز دارد. بسیاری از چیزهای ارزشمند در زندگی تنها با انجام برخی اقدامات شجاعانه و ریسکی مانند ترک شغل به دست میآیند.
اگر در مورد ایده کسب و کار خود استرس داشتهاید، واقعاً لازم نیست نگران باشید. شما فقط باید مخاطب هدف خود را پیدا کنید، یعنی کسانی که به ایده شما احتیاج دارند یا حاضرند از آن استفاده کنند.
اگر هنوز نگران هستید، در اینجا چند استارتاپ عجیب و غریب معرفی کردهایم که بر خلاف تصور به موفقیت رسیدهاند. آشنایی با این استارتاپها به شما اعتماد به نفس لازم برای شروع را می دهد!
Parihug
این استارتاپ که توسط یک دانشجوی 19 ساله آمریکایی راهاندازی شده عروسکهایی تولید میکند که شما را بغل میکنند. خرسهای پاریهاگ به صورت جفتی تولید شده و از طریق یک اتصال دیجیتالی به یکدیگر متصل هستند. به این ترتیب شما میتوانید با استفاده از این عروسک شخص مورد نظر خود را از هر فاصلهای در آغوش بکشید!
JoinMyWedding
یک استارتاپ جذاب هندی که به توریستهای خارجی امکان میدهد با خرید بلیط در یک عروسی هندی شرکت کنند. هدف اصلی از راهاندازی این استارتاپ شناساندن فرهنگ هند به مردم سایر کشورها است. توریستها میتوانند در عروسی زوجهای داوطلب شرکت کرده و یک مراسم مفصل محلی را که گاهی تا چند روز ادامه دارد از نزدیک تجربه کنند.
Pet Rock
پت راک یک اسباب بازی کلکسیونی است که در سال 1975 توسط گری دال، یک مدیر تبلیغاتی، ساخته شد. سنگهای صیغلی جمعآوری شده از سواحل روزاریتوی مکزیک که مانند حیوانات خانگی زنده، در جعبه های مقوایی سفارشی، با نی و سوراخ هایی برای تنفس به بازار عرضه می شدند.
در عرض چند سال، گری با فروش سنگ به عنوان حیوان خانگی میلیونر شد. چه کسی می دانست که سنگ ها می توانند چنین کاری انجام دهند؟
DNA Romance
این استارتاپ که بیشتر شبیه یک پلتفرم پزشکی به نظر میرسد در واقع یک وبسایت دوستیابی است. کاربران با ثبتنام در این وبسایت یک کیت تست دیانای دریافت کرده و بزاق خود را برای آنها میفرستند. آنها با بررسی و تطبیق اطلاعات ژنتیکی افراد، مناسبترین گزینه دوستی را برای شخص پیدا میکنند! این استارتاژ از سال 2014 کار خود را آغاز کرده و همچنان در حال فعالیت میباشد.
Mokshshil
این وبسایت خدمات تشییع جنازه مستقر در احمدآباد هند، نه تنها به کاربران امکان میدهد مراسم تشییع جنازه خود را مطابق با دین و اعتقادات خود برنامهریزی کنند، بلکه به عزیزانشان نیز برای برنامهریزی مراسم عزاداری کمک میکند. در حالی که این ایده ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، این استارتاپ در واقع این پتانسیل را دارد که به بسیاری از خانوادهها و عزیزان داغدار کمک کند.
Celestis Inc.
این استارتاپ آمریکایی بقایای سوزانده شده متوفیان را به فضا پرتاب میکند! این روش که به عنوان دفن فضایی شناخته میشود به بازماندگان کمک میکند تا با نگاه کردن به آسمان عزیزان خود را ردیابی کنند. این استارتاپ علی رغم عجیب بودن از سال 1994 در حال کار بوده و به موفقیت رسیده است.
Bakeys
این استارتاپ هندی قاشق چنگالهای قابل خوردن تولید میکند. جنس این محصولات از ارزن، برنج و گندم بوده و با جایگزینی به جای قاشق چنگالهای پلاستیکی به حفظ محیط زیست کمک میکند.
Died in House™
دلیل راه اندازی این استارتاپ عجیب این بود که بنیانگذار آن متوجه شد یک نفر قبلا در خانهاش مرده! این وبسایت اطلاعاتی درباره قتل، خودکشی، مرگهای مشکوک یا طبیعی که در یک آدرس خاص رخ داده است، و همچنین فعالیتهای آزمایشگاهی یا آتشسوزیهای آزمایشگاهی را در اختیار کاربر قرار میدهد. هزینه جستجو در این پلتفرم از 11.99 دلار شروع میشود. هدف این اپلیکیشن این است که به شما کمک کند متوجه شوید که آیا باید دائما نگران ارواح باشید یا خیر!
همانطور که مشاهده کردید استارتاپهای زیادی با ایدههای عجیب و غریب وجود دارند که به موفقیت رسیدهاند. پس اگر برای راهاندازی استارتاپ خود تردید دارید و فکر میکنید ایده شما به اندازه کافی خوب نیست نگرانی را کنار بگذارید. لزوما همه استارتاپهای موفق استارتاپهایی با ایدههای پیچیده و خارقالعاده نیستند.
نویسنده و مترجم: حانیه خادم
دیدگاه کاربران