ویروس کرونا حریف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ نشد

۹۹/۰۴/۲

ثبت نام در نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰ از امروز (دوم تیرماه) آغاز شد و سرانجام ویروس کرونا حریف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ نشد. به گفته دبیر نمایشگاه ثبت‌نام تا ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد و نمایشگاه امسال به صورت حضوری و  آنلاین برگزار می‌شود. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در […]

ثبت نام در نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰ از امروز (دوم تیرماه) آغاز شد و سرانجام ویروس کرونا حریف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ نشد. به گفته دبیر نمایشگاه ثبت‌نام تا ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد و نمایشگاه امسال به صورت حضوری و  آنلاین برگزار می‌شود.

شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در غرفه‌های مجازی که به صورت سه بعدی طراحی شده، محصولات خدمات خود را به بازدیدکنندگان به صورت آنلاین عرضه کنند و اینوگیم هم به عنوان بخش جدید به رویدادهای جانبی نمایشگاه امسال اضافه شده است.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰، به عنوان نمایشگاه تخصصی در زمینه نوآوری در کشور که قرار بود خرداد ماه امسال به صورت حضوری برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و  امروز (دوم تیرماه) در نشست خبری آنلاین، مسئولان برگزاری این نمایشگاه جزئیاتی از نحوه برگزاری نمایشگاه به صورت آنلاین، ارائه دادند.

سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس در این مورد گفت: «نمایشگاه اینوتکس در کل سه هدف را دنبال می‌کند.

اولین هدف این نمایشگاه  توسعه سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن به سرمایه‌گذاران است، دومین هدف توسعه همکاری و مشارکت بین اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری و سومین هدف افزایش شبکه سازی بین المللی در اکوسیستم نوآوری است.

این نمایشگاه تنها یک نمایشگاه معمولی نیست و برای اینکه به این سه هدف دست پیدا کند، رویدادها و بخش‌های جانبی هم داشته است.»

او ادامه داد: «در بخش نمایشگاهی سعی کردیم تا تمام اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری را زیر یک سقف جمع کنیم و در بخش رویدادها هم رویدادهایی چون استیج اینوتکس برگزار می‌شود که در قالب سخنرانی‌‌ها و پنل‌ها آخرین ترندهای روز دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش رویدادها همچنین کافه سرمایه را داشتیم که سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر را به هم متصل می‌کرد. فینال رویداد رقابت استارت‌آپی در اینوتکس برگزار می‌شود. همچنین در پاویون مشاوران در نمایشگاه منتورهای تخصصی به استارت آپ‌ها خدمات ارائه می‌دهند.»

براساس گفته‌های عباسی امسال قرار بود اینوتکس ۲۰۲۰ در خردادماه در فضای بالغ بر ۲۱ هزارمتر یعنی دوبرابر فضایی که سال گذشته در اختیار داشتند، برگزار شود؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه به تعویق افتاد.

او همچنین در مورد تصمیم‌گیری برای نوع برگزاری این نمایشگاه گفت: «ما ۲ سناریو داشتیم. اول اینکه نمایشگاه را نیمه دوم سال به صورت حضوری برگزار کنیم و دوم نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود.

نمایشگاه حضوری مزایای خود را دارد چرا که شبکه‌سازی به راحتی انجام می‌شود؛ اما احتمال شیوع کرونا در نیمه دوم سال هم وجود داشت بنابراین براساس تصمیم دبیرخانه قرار شد تا نمایشگاه را به صورت آنلاین برگزار کنیم و بخشی از نمایشگاه نیز به صورت محدود به شکل حضوری برگزار می‌شود.»

نمایشگاه امسال از دو بخش تشکیل می‌شود

عباسی با اشاره به اینکه اینوتکس ۲۰۲۰ از دو بخش آنلاین و حضوری تشکیل می‌شود، بیان کرد: «در بخش آنلاین برای اینکه حس حضوری بودن نمایشگاه القا شود، سالن نمایشگاه و غرفه‌ها به صورت سه بعدی شبیه سازی شده و داخل غرفه‌ها شرکت‌ها و استارت‌‌‌آپ‌ها تصاویر و فیلم‌ها از خدمات و محصولات خود را در این غرفه ها به نمایش می‌گذارند و می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.»

عباسی همچنین بیان کرد: «یکسری اتاق جلسه هم داریم که در قالب برنا‌مه‌های اینوتکس کوآپ، کافه سرمایه و منتورشیپ اینوتکس، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌‌ها و بازدیدکنندگان می‌توانند با سرمایه گذاران و منتورها ارتباط آنلاین برقرار کنند.»

برای اینکه حس حضوری بودن نمایشگاه القا شود، سالن نمایشگاه و غرفه‌ها به صورت سه بعدی شبیه سازی شده و داخل غرفه‌ها شرکت‌ها و استارت‌‌‌آپ‌ها تصاویر و فیلم‌ها از خدمات و محصولات خود را در این غرفه ها به نمایش بگذارند و می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند
سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس

او در صحبت‌‌های خود همچنین به بخش جدیدی که به نمایشگاه اضافه شده، اشاره کرد و گفت: «بخش اینوتکس گیم به بخش رویدادها اضافه شد. مخاطبان در این بخش می‌توانند در بازی‌های آنلاین لیگی را برگزار کنند و با هم به رقابت بپردازند. هدف این است که در قالب این بازی‌ها شرکت‌کنندگان شبکه‌سازی کنند.»

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ همچنین در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری اشاره کرد و گفت:

«در پارک فناوری پردیس با فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد محدودی را به صورت حضوری پذیرش خواهیم کرد تا با سخنران‌ها و پنلیست‌ها ارتباط برقرار کنند و افرادی که از شهرهای دور برای حضور در نمایشگاه به تهران می آیند می‌توانند در هتل پارک پردیس فناوری اقامت داشته باشند.»

عباسی همچنین عنوان کرد که با توجه به آمار مشارکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی و آنلاین برگزار شدن این دوره پیش‌بینی آنها این است که در اینوتکس ۲۰۲۰بیش از ۵۰۰ شرکت و استارتاپ مشارکت خواهند داشت.

اینوتکس ۲۰۲۰

در نشست خبری مطرح شد که نمایشگاه اینوتکس امسال هم به صورت آنلاین و هم به شکل محدود به صورت حضوری برگزار می‌شود

به گفته عباسی ثبت نام برای حضور در نمایشگاه از امروز آغاز شد و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد و هرکدام از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از سایت اینوتکس ثبت‌نام انجام دهند و غرفه مجازی خود را طراحی کنند.

او تاکید کرد که غرفه‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها تا روز نمایشگاه قابل بهره‌برداری نیست و روز نمایشگاه می‌توانند از آنها استفاده کنند.

همچنین براساس گفته‌های عباسی مزیتی که برگزاری نمایشگاه به صورت آنلاین دارد این است که محدود به زمان برگزاری نمایشگاه نیست و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که غرفه آنلاین دارند، می‌توانند خدمات و محصولات خود را به صورت دائمی به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

در ادامه این نشست مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس آماری از دوره‌های پیشین نمایشگاه اینوتکس ارائه داد و گفت: «در دوره‌های پیشین بیش از هزار و۴۰۰ شرکت و استارتاپ در این نمایشگاه حضور داشتند و بیش از چهل هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

بین سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها حدود ۱۴۰ قرارداد منعقد شد. همچنین ۲۵ کشور در این رویداد شرکت داشتند که نشان دهنده این است که اینوتکس از نگاه سایر کشورها اهمیت دارد.»

به گفته صفاری‌نیا رویدادهای اینچنینی تنها براى نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آنها برگزار نمى‌شوند؛ بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده‌هاى اقتصادى – تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه‌ها تبادل می‌شود.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد