رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه ها با ارائه ۶ استارتاپ برگزار شد

۹۹/۰۹/۱۵

رویداد جذب سرمایه رسانه‌ ها چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ با حضور ۷ استارتاپ این حوزه برگزار شد. رویداد جذب سرمایه رسانه‌ ها به همت روزنامه همشهری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن (به عنوان مشاور و مجری […]

رویداد جذب سرمایه رسانه‌ ها به همت روزنامه همشهری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن (به عنوان مشاور و مجری رویداد) و به منظور شناسایی استارتاپ‌های رسانه برای جذب سرمایه و ورود به مرکز نوآوری رسانه همشهری برگزار شد.

 ۱۱۰ کاربر، شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای‌روم، بصورت آنلاین در برنامه حاضر شدند و استارتاپ‌ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

در این رویداد دکتر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دیجیتال و رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دکتر عباس زارعی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دکتر سلطانی، عضو هیئت مدیره روزنامه همشهری به سخنرانی و ارائه توضیحاتی پیرامون حوزه رسانه و برنامه‌های مرکز نوآوری همشهری پرداختند.

ورود همشهری به فرابورس

سلطانی، عضو هیئت مدیره موسسه همشهری در ابتدای رویداد جذب سرمایه رسانه‌ ها با اشاره به برگزاری اولین رویداد جذب سرمایه (Demo-Day) حوزه رسانه در آستانه بیست و هشتمین سالگرد تاسیس روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری در طول دوران فعالیت خود منشأ تحولات و رویدادهای بزرگ و مثبتی در کشور بخصوص در فضای رسانه‌ای و اقتصادی کشور بوده و در طول این ۲۸ سال توانسته است کسب‌وکار و رویدادهای مهمی را در عرصه اقتصادی به ثمر برساند.

اکنون با توجه به تحولاتی که در فضای ارتباطی پدید آمده و عصر روزنامه‌های مکتوب به پایان رسیده است، ناچار به یک پارادایم شیفت به فضای ارتباطی جدید هستیم و گام‌هایی هر چند دیر اما بزرگ در این زمینه برداشته شده است.

عضو هیئت مدیره موسسه همشهری همچنین از پیگیری ورود همشهری به فرابورس خبر داد و افزود: مرکز نوآوری موسسه همشهری می‌تواند با بالا بردن ارزش برند همشهری، راه را برای ورود به بورس و فرابورس هموارتر کند.

در ادامه این رویداد نیز علی کدخدازاده دیگر عضو هیئت مدیره موسسه همشهری، فعال‌سازی مرکز نوآوری همشهری را از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های هیئت مدیره این موسسه خواند و در برشمردن حوزه‌های موضوعی برای استارتاپ‌هایی که می‌توانند در مرکز نوآوری وارد شوند، به حوزه‌های محتوا، لجستیک، هوش مصنوعی، بلاک چین، پردازش متن کاوی، دیجیتال مارکتینگ و دسته‌بندی اطلاعات اشاره کرد.

تعریف شهر دانش در ایران

دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به عنوان دیگر سخنران این رویداد که اولین همایش جذب سرمایه در حوزه رسانه بود، اظهار کرد: همه کشورها در عصر تکنولوژی برای برنامه‌های ۵ و ۱۰ ساله خود واژه‌هایی را انتخاب و برای اجرای آنها یک سری پروتکل‌های اجرایی را مدنظر قرار دادند. ما در ایران، مفهوم شهر دانش را تعریف کردیم که بحث هوشمندسازی و تمام تکنولوژی‌ها را شامل خواهد شد و دانشگاه تهران به طور جدی در حال پیگیری آن است.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری همشهری اولین مرکز نوآوری است که در شهر دانش دانشگاه تهران شروع به کار می‌کند، افزود: برای اینکه موسسه همشهری به ایده‌ها و اهداف استراتژیک خود برسد، لازم است دو حوزه فناوری رسانه و فناوری تبلیغات را منظور کنیم و ترکیب بین رسانه و فضای دیجیتال و آنلاین را کنار هم بگذاریم.

زارعی افزود: در این عرصه غول‌های بزرگی مانند اپل، آمازون، گوگل، فیس بوک و … هستند که کارهای جالبی هم انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی هم پشت خود دارند. در این شرایط، خیلی سخت است که با هدف گرفتن بخشی از بازار آنها، برویم و یک پلتفرم جدیدی ایجاد کنیم. نظر ما این است که فرصت‌های همشهری در آنجایی است که آن غول‌ها خیلی نمی‌پردازند. رقابت با آنها خیلی ساده نیست، جز این که یک درزی باز شود که بتوانیم بخشی از پلتفرم آنها را بگیریم.

1. بوکارو

اولین تیم ارائه دهنده در رویداد جذب سرمایه رسانه‌ ها «بوکارو» بود.

محصول این استارتاپ، پلتفرم خلاصه کتاب است. در این سرویس، کاربران می‌توانند کتاب‌هایی اعم از داستانی، غیرداستانی و تاریخی را به‌ طور خلاصه، مطالعه کنند.

بوکارو سعی دارد به یک دانش‌نامه‌ خلاصه‌گو تبدیل شود.

سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۲۱۲ میلیون تومان در ازای ۱۵ الی ۲۰ درصد سهام اعلام شد.

2. تاکسی‌بورد

دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه استارت‌آپ «تاکسی‌بورد» بود که محصول خود را، رسانه تبلیغاتی نوین در داخل تاکسی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۲.۷ میلیارد تومان است برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی. ویژگی منحصر به فرد این محصول، نصب مانیتور ۱۰ اینچی در پشت صندلی راننده است که از طریق آن محتوای تولیدی تیم به همراه تبلیغات مکان محور نمایش داده خواهد شد.

ویژگی دیگر این محصول، استفاده مفید از زمان برای مسافران، استفاده از ویدئو برای نمایش و تبلیغات تمام جنبه‌های یک کالا، امکان گزارش‎گیری آنلاین از میزان بازدید‌ها و امکان بخش‌بندی مشتریان برای تبلیغات است.

3. گراف

استارت‌آپ «گراف» سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که تولیدکننده نرم‌افزارهایی به سفارش مشتری و ارائه‌دهنده راهکارهای نرم‌افزاری مبتنی بر بستر مدیریت فرآیندهای سازمانی است.

این استارتاپ، ماموریت خود را تولید زیرساخت بومی مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS) اعلام کرد. میزان سرمایه درخواستی این طرح، ۴ میلیارد تومان در ازای ۱۸ درصد سهام است.

4. رایبرد

استارت‌آپ «رایبرد» چهارمین طرحی بود که محصول خود را سامانه مدیریت ابری محتوای نمایشگرها معرفی کرد.

ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی یکپارچه، هوشمند و هدف‌مند و تبدیل شدن به رسانه‌ای اثربخش برای کسب و کارها و سازمان‌ها، خدمت اصلی این طرح است. رایبرد تقاضای مالی خود را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

5. ویدابیا

پنجمین استارت‌آپ «ویدابیا» بود که محصول خود را، پلتفرم آنلاین ترجمه و صداگذاری ویدیو به زبان فارسی معرفی کرد. این استارتاپ به ارائه خدمات دوبله و صداگذاری آنلاین می‌پردازد.

سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۸۵۰ میلیون تومان در ازای تخصیص ۱۸ درصد سهام است.

6. واکاویک

«واکاویک» ششمین طرح ارائه شده این رویداد بود که محصول خود را سرویس پردازش متن فارسی معرفی کرد.

ماموریت این استارتاپ ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاع رسانی یکپارچه، هوشمند و هدف‌مند و تبدیل شدن به رسانه‌ای اثر بخش برای کسب و کارها و سازمان‌ها است. واکاویک متقاضی ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه در ازای ۲۰ درصد سهام است.

7. الوکانتنت

هفتمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه، «الوکانتنت» بود که یک پلتفرم تولید محتوای متنی و الکترونیکی برای برقراری تعامل پویا بین تولیدکنندگان و سفارش‌دهندگان محتوا است.

این استارتاپ با تکیه بر سه اصل تولید محتوای باکیفیت، تحویل محتوا در زمان تعیین شده و مقرون به صرفه بودن خدمات، به تولید محتوای متنی و الکترونیکی می‌پردازد.

درخواست سرمایه این طرح ۱ میلیارد تومان در ازای ۱۵ درصد سرمایه عنوان شد.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای‌روم به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد