خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران معرفی شدند

۹۹/۰۴/۲۸

برای افرادی که قصد سرمایه‌گزاری و یا شروع یک کسب و کار جدید را دارند این مهم است که افق پیش روی حوزه تخصص و یا فعالیت خود را پیش‌بینی کرده و یا از آینده آن مطلع شوند. در یک نظرسنجی از فعالان حوزه فناوری، خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران معرفی شدند که در ادامه به بررسی […]

برای افرادی که قصد سرمایه‌گزاری و یا شروع یک کسب و کار جدید را دارند این مهم است که افق پیش روی حوزه تخصص و یا فعالیت خود را پیش‌بینی کرده و یا از آینده آن مطلع شوند. در یک نظرسنجی از فعالان حوزه فناوری، خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران معرفی شدند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

همانطور که گفتیم برای افرادی که در یک حوزه کار می‌کنند دانستن آینده آن حوزه بسیار مهم است. تنظیم شرایط فعالیت شرکت، استخدام نیروهای مورد نیاز، تمرکز بر زیرگروه خاصی از حوزه فعالیت و بسیاری از امور دیگر باید انجام شود تا یک شرکت بتواند در زمینه خاصی پیشرفت کرده و به حرکت خود ادامه دهد.

در همین راستا معاون وزیر ارتباطات طی پستی در توییتر خود خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران در سال ۱۴۱۰ را که بر مبنای نظرسنجی به دست آمده از ۳ هزار و ۴۰۰ پرسش نامه از فعالان حوزه فناوری اطلاعات اعلام شده، منتشر کرد.

امیر ناظمی در توئیتر با اشاره به خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران ۱۴۱۰ نوشت:

حوزه‌های سامانه‌های شرکتی و دولت الکترونیک، رایانش ابری و کلان‌داده (بیگ دیتا) خوش آتیه ترین فناوری های ایران در ۱۰ سال آینده هستند.

این نتیجه از ۳۴۳۴ پرسش‌نامه تکمیل‌شده توسط فعالان حوزه فناوری اطلاعات ایران در ۲۱ حوزه فناوری به دست آمده است.

شرکت‌های فناوری ایران

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید در این نمودار نرم افزارهای اجتماعی، حوزه فناوری موبایل، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاکچین و بازی‌های رایانه‌ای از جمله خوش آتیه ترین شرکت‌های فناوری ایران محسوب می شوند و اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد تمرکز روی حوزه تخصصی و یا ورود به یکی از حوزه‌های فناوری را دارید می‌توانید با نگاهی بازتر به آنها بنگرید.

همچنین با تحلیل داده‌های بدست آمده، ماتریس پراکندگی حوزه‌های ۲۱ گانه فناورانه، بر مبنای اثرگذاری شیوع ویروس کرونا و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن بر حوزه فناوری (فرصت یا تهدید بالقوه کوتاه مدت) و اهمیت بلندمدت هر یک از شاخص ها برای کشور، به دست آمده است که در بالا مشاهده می‌کنید. طبق این ماتریس، حوزه زیست الکترونیک و سلامت دیجیتال، چندرسانه‌ای و استریم آنلاین و نرم‌افزارهای اجتماعی بیشترین تأثیر را از این پدیده جهانی داشته‌اند. در عین حال حوزه رباتیک و کنترل و امنیت از جمله کمترین موارد متأثر بوده‌اند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد