مدیرعامل اسنپ، یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایرانی عوض شد

۹۹/۰۴/۲۴

محمد خلج که پیش از این مدیر ارشد تحلیلگری توسعه تجاری در ایرانسل، یکی از سهام‌داران اصلی گروه اسنپ و البته عضو هیات مدیره این شرکت تاکسی اینترنتی هم بوده که حالا زمام‌دار یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایرانی با بیش از ۱۵۰۰ کارمند و بیش از دو میلیون راننده شاغل در ناوگان حمل و نقل […]

محمد خلج که پیش از این مدیر ارشد تحلیلگری توسعه تجاری در ایرانسل، یکی از سهام‌داران اصلی گروه اسنپ و البته عضو هیات مدیره این شرکت تاکسی اینترنتی هم بوده که حالا زمام‌دار یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایرانی با بیش از ۱۵۰۰ کارمند و بیش از دو میلیون راننده شاغل در ناوگان حمل و نقل شهری ایران است.

و اما اسنَپ نخستین سرویس هم‌سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است.

پس از آغاز به کار این نرم‌افزار، در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود با میانگین رشد ماهیانهٔ ۱۰۰ درصدی توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. در حال حاضر اسنپ با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل تمام وقت، نیم میلیون کاربر به‌عنوان راننده و ده میلیون کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهرهای ایران تبدیل شود.

رفتن ژوبین علاقبند مدیرعامل پیشین زیراکس ایران و صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه، می‌تواند نشانه آشکاری از تغییر بافت مدیریتی و سهام‌داری این گروه به نفع بازیگران بومی باشد.

بزرگترین استارتاپ‌های ایرانی

اخیرا بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل به عنوان یکی از سهامداران گروه اینترنتی ایران در واکنش به اتهام انحصارگرایی گروه اسنپ در قبال رقبا گفت ما در ایرانسل و شرکت‌های زیرمجموعه خود هیچ وقت به دنبال انحصارگرایی نبوده و نیستیم و حتی آمادگی این را داشتیم تا مجموعه چیلیوری در اسنپ‌فود ادغام (M&A) شود. پیش‌تر چیلیوری اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و انحصارگرایی رقیب خود دست از این بازار می‌کشد.

با مستقر شدن محمد خلج به عنوانی سکاندار جدید یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایرانی طی روزهای اخیر باید دید، شنیده‌ها در مورد خروج سهام‌داران اروپایی‌تبار اسنپ از ترکیبی که در حال حاضر متشکل از ایرانسل،‌ ام‌تی‌ان و هایپر استار است چقدر صحیح است؟

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد