نوآوری‌های اوبر در بحران جهانی ادامه دارد

۹۹/۰۴/۲۱

اوبر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های حمل نقل شهری به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر راهکارهای مدرن و جذابی را برای حمل و نقل در اختیار مسافرانش قرار داده است. حال این شرکت بزرگ قصد دارد تا در اقدام نوآورانه دیگری برای جبران خسارات بحران جهانی کرونا، مسافرانش را در شهر لندن انلگستان با استفاده از […]

اوبر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های حمل نقل شهری به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر راهکارهای مدرن و جذابی را برای حمل و نقل در اختیار مسافرانش قرار داده است. حال این شرکت بزرگ قصد دارد تا در اقدام نوآورانه دیگری برای جبران خسارات بحران جهانی کرونا، مسافرانش را در شهر لندن انلگستان با استفاده از قایق جابجا کند و به مقصد مورد نظر برساند.

به گزارش نشریه گاردین، شرکت اوبر قصد دارد تا با همکاری تاکسی دریایی Thames Clippers مسافران خود را در شهر لندن با استفاده از قایق جابجا کند. محدوده عملیاتی سرویس جدید اوبر در شهر لندن بین ۲۳ اسکله در نواحی پاتنی و وولیچ  خواهد بود که به وسیله  ۲۰ قایق مجهز انجام خواهد شد.

اوبر قصد دارد تا عقد قرارداد طولانی مدت با شرکت Thames Clippers تنوع سرویس‌های خود را افزایش بدهد و به نوعی ضررهای مالی محتمل شده در دوران ویروس کرونا را به نوعی جبران کند. در ماه مه سالی جاری شرکت اوبر اعلام کرد که در سه ماه مالی اخیر کسب و کار آن‌ها به دلیل گسترش جهانی ویروس کرونا با خسارت 2.9 میلیارد دلاری مواجه شده و مجبور به اخراج تعداد زیادی از کارمندان خود شده است.

حمل و نقل دریایی اوبر

حمل و نقل دریایی اوبر

 

اوبر در پی جبران خسارات

در همین راستا اوبر تصمیم گرفته تا با تنوع خدمات و سرمایه گذاری بر روی بخش‌های جدید خسارات وارد شده را به نوعی جبران کن. اخیراً اوبر شرکت تحویل غذا Postmates را با قیمت 2.65 میلیارد دلار خریداری کرد و قصد دارد تا سرویس تحویل غذا را به کمک این شرکت به خدمات خود اضافه کند. از این پس کاربران لندنی اوبر می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن این پلتفرم بلیط قایق موردنظر خود را خریداری کنند و با دریافت کد QR سوار قایق موردنظر بشوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سرویس Uber Boat با سرویس اشتراک سفر فعلی این شرکت تفاوت دارد و مسیر قایق‌ها از پیش تعیین شده است. مقامات شهر لندن در خصوص جابجایی مسافران درون شهری نگرانی‌های بسیاری دارند معتقدند که در این شرایط بحران جهانی استفاده از مترو و اتوبوس به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی چندان امن نیست.

در همین راستا تیم اوبر گزینه جابجایی با استفاده از قایق را مطرح کرده است که به نسبت مترو و اتوبوس گزینه بهتری بوده و رعایت فاصله اجتماعی در آن آسان‌تر خواهد بود. البته برای استفاده از این سرویس مسافران باید با توجه به پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند؛ این موارد در خصوص پرسنل حمل و نقل هم صدق می‌کند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد