فیسبوک استارتاپ Kustomer را خرید

۹۹/۰۹/۱۱

فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که استارتاپ Kustomer، فعال در زمینه ارائه سرویس‌های ارتباط با مشتریان را خریداری کرده است. فیسبوک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای خبر خرید استارتاپ Kustomer را اعلام کرد. مبلغ این قرارداد به شکل رسمی فاش نشده، اما منابع نزدیک ارزش آن را ۱ میلیارد دلار اعلام کرده اند. ارزش استارتاپ […]

فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که استارتاپ Kustomer، فعال در زمینه ارائه سرویس‌های ارتباط با مشتریان را خریداری کرده است.

فیسبوک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای خبر خرید استارتاپ Kustomer را اعلام کرد. مبلغ این قرارداد به شکل رسمی فاش نشده، اما منابع نزدیک ارزش آن را ۱ میلیارد دلار اعلام کرده اند. ارزش استارتاپ Kustomer تقریباً ۷۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

Kustomer به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا گفتگوهای خود با مشتریان از چند کانال ارتباطی را در یک صفحه داشته باشند. همچنین به کمک این استارتاپ می‌توان برخی از پاسخ‌ها به مشتریان احتمالی را به شکل خودکار ارسال کرد. این استارتاپ در گذشته نیز با فیسبوک همکاری کرده و هم اکنون برخی از خدمات خود را از طریق فیسبوک مسنجر و اینستاگرام ارائه می‌کند.

فیسبوک

تصاحب Kustomer به فیسبوک کمک می‌کند تا قابلیت‌های سرویس واتس‌اپ بیزینس را گسترش دهد. بسیاری از شرکت‌ها در دوران کرونا از این پیام رسان برای پاسخ دادن به درخواست‌های مشتریان استفاده می‌کنند. بیش از ۱۷۵ میلیون نفر روزانه از واتس‌اپ برای برقراری ارتباط با کسب و کارها استفاده می‌کنند، بنابراین ارتقا قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

فیس بوک سیاست جدیدی در پیش گرفته که مارک زاکربرگ آن را «تجارت اجتماعی» نامگذاری کرده و تصاحب Kustomer نیز در ادامه همین سیاست انجام شده است. فیسبوک در همین رابطه اردیبهشت ماه امسال از قابلیت Shops رونمایی کرد که به کسب و کارها اجازه می‌دهد در اینستاگرام و فیسبوک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند.

فیسبوک که ارزش بازار آن بیش از ۷۹۰ میلیارد دلار است، تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت را تصاحب کرده است. این شبکه اجتماعی اخیراً پلتفرم Giphy را که نوعی موتور جستجو برای فایل‌های گیف به شمار می‌رود با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار خرید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد