علی‌بابا و بی‌ام‌دبلیو پایگاه نوآوری برای استارت‌ا‌پ‌های چینی می سازند

۹۹/۰۴/۱۶

گروه علی‌بابا به‌تازگی همکاری استراتژیکی را با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) امضا کرده است. براساس این همکاری قرار است یک پایگاه نوآوری مشترک در شانگهای برای استارت‌ا‌پ‌های چینی راه‌اندازی شود. این پایگاه در ناحیه توسعه فنی و اقتصادی شهرستان پودانگ واقع شده است. این مرکز توسط بخش محاسبات ابری علی‌بابا یعنی علی‌بابا کلود و […]

گروه علی‌بابا به‌تازگی همکاری استراتژیکی را با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) امضا کرده است. براساس این همکاری قرار است یک پایگاه نوآوری مشترک در شانگهای برای استارت‌ا‌پ‌های چینی راه‌اندازی شود. این پایگاه در ناحیه توسعه فنی و اقتصادی شهرستان پودانگ واقع شده است.

این مرکز توسط بخش محاسبات ابری علی‌بابا یعنی علی‌بابا کلود و بخش سرمایه‌گذاری و همکاری با استارت‌اپ‌های بی‌ام‌دبلیو یعنی BMW Startup Garage مدیریت می‌شود.

این پایگاه نوآوری مشترک درنظر دارد تا در مدت سه سال به بیش از ۳۰۰ شرکت منابع فنی و سرویس‌های مرتبط با محاسبات ابری، دیجیتال‌سازی، تکنولوژی‌های نوآورانه خودروسازی و همینطور آموزش‌های فنی و سرویس‌های مشاوره ارائه دهد.

این پایگاه با مساحت بیش از پنج هزار مترمربع برای استارت‌ا‌پ‌های چینی و حداقل انجام ۳۰ پروژه باکیفیت درنظر گرفته شده است. همچنین قرار است برخی شرکت‌ها و پروژه‌های علمی-فناوری هم پشتیبانی و خدمات مالی دریافت کنند.

به گفته ژوچن گولر نماینده و مدیرعامل بخش چین گروه بی‌ام‌دبلیو، شیوع ویروس کرونا عادات زندگی مردم را تغییر داده و باعث شده تا صنعت خودروسازی به سمت الکترونیکی شدن، هوشمندتر شدن و دیجیتالی شدن پیش برود. این شرکت خودروسازی آلمانی به تعهداتش درخصوص سرمایه‌گذاری در چین متعهد است و به گفته گولر، ۳۴۰۰ ایستگاه ۵G و صد هزار پایگاه شارژ خودروهای برقی که قرار است ظرف سه سال آینده در شانگهای ساخته شود، محیط ایده‌آل و مناسبی برای بی‌ام‌دبلیو است تا پروژه‌های نوآورانه خودروسازی‌اش را در آن راه‌اندازی کند.

رن گنگ معاون گروه علی‌بابا درباره این همکاری می‌گوید: «خودروهای آینده به هاب نسل بعدی سیستم شبکه تبدیل خواهند شد و تجارت کاملا جدیدی برای عموم مردم به ارمغان می‌آورند.»

 

استارت‌ا‌پ‌های چینی

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد