سرمایه‌گذاری هنگفت «حرکت اول» روی استارتاپ‌ها

۹۹/۰۴/۷

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، نماینده شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در بخش سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌‌ها، طی مراسمی، قرارداد سرمایه‌گذاری با استارتاپ «همراه مکانیک» امضا کرد. همراه مکانیک استارتاپ مرجع ارائه قیمت‌ و خرید و فروش از بازار خودرو است. در این مراسم محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری «حرکت اول» از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی […]

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، نماینده شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در بخش سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌‌ها، طی مراسمی، قرارداد سرمایه‌گذاری با استارتاپ «همراه مکانیک» امضا کرد. همراه مکانیک استارتاپ مرجع ارائه قیمت‌ و خرید و فروش از بازار خودرو است. در این مراسم محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری «حرکت اول» از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی روی استارتاپ‌ها تا سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمدمهدی عباسخانی همچنین از دور جدید فعالیت این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها خبر داد و گفت: «استراتژی حرکت اول، همراهی با کارآفرینان در حوزه‌های مالی، فنی و اجرایی است؛ به این شکل که علاوه بر تامین مالی مناسب برای افزایش سرعت رشد آنها، تیمی از متخصصان و خبرگان حوزه‌های گوناگون، به عنوان مشاور در کنار کارآفرینان قرار خواهند گرفت و استارتاپ‌ها را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهند کرد.»

محمدمهدی عباس‌خانی، مدیرعامل حرکت اول با بیان اینکه این شرکت چند سالی است وارد سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها شده گفت: اولین سرمایه‌گذاری ما روی استارتاپ‌های آچاره و اوبار بود. همچنین این سرمایه‌گذاری پس از سه ماه مذاکره به نتیجه رسیده و سرانجام توانستیم به توافق برسیم.

او ادامه داد: حوزه‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری مدنظر داریم و سعی می‌کنیم تا گزینه‌های روبه‌رشد و دارای پتانسیل را جذب این مجموعه کنیم. سعی داریم تا تعداد شرکت‌ها را بیشتر کنیم و خبرهای بیشتری از این مجموعه خواهید شنید.

به نظر می‌رسد نهادهای سرمایه‌گذاری کشور دید خوبی به این فضا ندارند. شاید با ورود چند استارتاپ به بورس این دید تغییر کرده و فرصت‌های بهتری روی استارتاپ‌ها ایجاد شود.

پتانسیل جوانان کارآفرین کشور تا حدی است که اگر یک شور و انگیزه در آن‌ها ایجاد شود، روند رشد خوبی را در پیش خواهند گرفت که سبب شکوفا شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

عباسخانی از دور جدید فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول خبر داد و گفت:

«این شرکت توسط همراه اول با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌‌ها شکل گرفته است. حدود هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در این صنعت پیش‌بینی کرده‌ایم که در طی ۵ سال تا پایان سال ۱۴۰۱ روی استارتاپ‌‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

مدیرعامل حرکت اول از فعالیت و سرمایه‌گذاری در ۶ حوزه مختلف خبر داد و عنوان کرد: «حرکت اول در حوزه‌های مالی و فین‌تک‌، گردشگری، مدیا، آموزش، سلامت و فروشگاه‌های آنلاین اقدام به سرمایه‌گذاری خواهد کرد.» او ادامه داد: «ما در بخش‌هایی وارد شدیم که سرمایه‌گذار سطح بالایی حضور ندارد و سرمایه‌گذاری‌ها در سطح‌های بسیار پایین‌تری انجام می‌شود. ما دقیقا بین استارتاپ‌های میانه و درحال رشد قرار گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاری‌های ما روی هرکدام از این استارتاپ‌‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ میلیارد هم باشد.»

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد