اینوکاردیا؛ اولین مرکز نوآوری بیمارستانی در حوزه قلب و عروق

۹۹/۰۶/۶

اولین مرکز نوآوری بیمارستانی در کشور به نام اینوکاردیا افتتاح شد. با همکاری بیمارستان قلب شهید رجایی به‌عنوان مرجع پیشرو در زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق کشور، اولین مرکز نوآوری در این بیمارستان آغاز به کار کرد. اینوکاردیا، قلب نوآوری در حوزه قلب و عروق نام‌گذاری شده و در آن جامعه […]

اولین مرکز نوآوری بیمارستانی در کشور به نام اینوکاردیا افتتاح شد. با همکاری بیمارستان قلب شهید رجایی به‌عنوان مرجع پیشرو در زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق کشور، اولین مرکز نوآوری در این بیمارستان آغاز به کار کرد. اینوکاردیا، قلب نوآوری در حوزه قلب و عروق نام‌گذاری شده و در آن جامعه برجسته پزشکی، علمی و کسب‌وکار دور هم جمع شده‌اند تا بستر لازم را برای تولید و تجاری‌سازی نوآوری‌های جدید و موردنیاز این حوزه فراهم کنند.

اینوکاردیا؛ حاصل توافق 3 جانبه بین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استارتاپ استودیو هلثیو می‌باشد.
به گفته دکتر دیانی رئیس مرکز رشد و نوآوری بیمارستان شهید رجایی: بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در دنیاست. هرساله تجهیزات و ابزارهای زیادی برای رویه‌های تشخیصی و درمان این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. درکشور ما عمده این اقلام ازطریق واردات در دسترس مراکز مرتبط قرار می‌گیرد که تحریم‌ها و مشکلات ارزی، دسترسی به نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های روز را به‌نوعی از بین برده است.

 

تلاش برای تولید و تجاری‌سازی نوآوری‌های موردنیاز حوزه قلب و عروق

بیمارستان قلب شهید رجایی به‌عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه قلب با اشراف به نیازها و خلاء‌های موجود در این حوزه از یک‌سوء، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم مهندسی و علمی کشور و استارتاپ استودیو هلثیو به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای نوپا از سوی دیگر، در اینوکاردیا درتلاشند تا با فراهم کردن بستر تولید و تجاری‌سازی نوآوری‌های موردنیاز و مقرون‌به‌صرفه، به رفع کامل نیاز سیستم سلامت کشور در حوزه قلب و عروق بپردازند.

دکتر بهزاد سیفی مدیرعامل استارتاپ استودیو هلثیو در ادامه عنوان می‌کند: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسب‌وکارهای تولیدی و استارتاپ‌ها مخصوصا در حوزه سلامت، غریبگی محصولات آن‌ها با بازارهای‌شان است. وی می‌افزاید؛ برخی از استارتاپ‌ها در شناسایی نیازهای واقعی که در سیستم سلامت وجود دارد دچار مشکلند و با فرض اینکه موانع رگولاتوری را هم پشت سر بگذارند، فروش محصولات آن‌ها به‌ویژه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آسان نخواهد بود. در اینوکاردیا، مشکلات از درون بیمارستان بیرون می‌آید و دسترسی به بازار فروش محصولات تسهیل خواهد شد.

دکتر ناصر فتورائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس انجمن مهندسی پزشکی ایران نیز در این رابطه بیان می‌کند: جامعه مهندسی زیست پزشکی از مهندسان و محققانی تشکیل شده که دانش فنی و نیازهای تحقیق و توسعه برای تولید محصولات نوآورانه برپایه تکنولوژی‌های جدید را دراختیار دارند. فتورائی می‌افزاید که شکاف بین جامعه مهندسی و پزشکی یا به‌طورکلی سیستم سلامت در اینوکاردیا ازبین می‌رود و با تامین سرمایه موردنیاز و تزریق دانش توسعه کسب و کار، درنهایت تلاش‌های چندین و چندساله جامعه علمی کشور به ثمر خواهد نشست.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد