پرونده خبری: بررسی دستورالعمل نظارت بر تاکسی های آنلاین

۹۸/۰۷/۹

از این پس در بخش پرونده خبری به طور مختصر و در عین حال جامع، به بررسی اخبار روز اکوسیستم استارتاپی ایران و واکنش های فعالان این حوزه خواهیم پرداخت. در این پرونده دستورالعمل نظارت بر تاکسی های آنلاین که اخیرا منتشر شده را مورد بررسی قرارداده ایم. موضوع نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی […]

از این پس در بخش پرونده خبری به طور مختصر و در عین حال جامع، به بررسی اخبار روز اکوسیستم استارتاپی ایران و واکنش های فعالان این حوزه خواهیم پرداخت.
در این پرونده دستورالعمل نظارت بر تاکسی های آنلاین که اخیرا منتشر شده را مورد بررسی قرارداده ایم. موضوع نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی مدت هاست به چالش بزرگی در اکوسیستم استارتاپی ایران تبدیل شده است. تا کنون مدیران تاکسی های اینترنتی دائما بر این نکته تاکید داشتند که شهرداری و به طور خاص سازمان تاکسیرانی رقیب کسب وکارهای تاکسی آنلاین محسوب شده و طبیعتا نمی تواند به عنوان نهاد ناظر نگاه بیطرفانه ای داشته باشد. از طرفی فعالان حوزه کارآفرینی ایران همواره تایید کرده اند که ورود دولت و نهادهای عمومی چه به عنوان ناظر و چه به عنوان مجری، باعث برهم خوردن نظم بازار می شود.

اما در نهایت روز 5شنبه هفته گذشته اعلام شد که بعد از مذاکرات طولانی، دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی نهایی شده و به زودی به کسب و کارها و نهادهای ذیربط ابلاغ خواهد شد.

در این پرونده خبری ابتدا مهمترین بندهای این دستورالعمل ذکر شده و سپس واکنش ذینفعان و فعالان اکوسیستم مورد بررسی قرار گرفته است.
لازم به توضیح است که این دستورالعمل هنوز به تاکسی های اینترنتی ابلاغ نشده است.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد