مایکت فهرست ۱۰ اپلیکیشن پردانلود خود را منتشر کرد

۹۹/۱۱/۱۲

فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی مایکت فهرست اپلیکیشن‌های پردانلود‌ در یک سال اخیر، یعنی از بهمن ۱۳۹۸ تا بهمن ۱۳۹۹ را منتشر کرده است که از تأثیر کرونا بر رفتار کاربران حکایت می‌کند. گزارش اپلیکیشن‌های پردانلود‌ مایکت نشان داد واتساپ پردانلودترین اپلیکیشنی است که کاربران مایکت در یک سال گذشته آن را دانلود کرده‌اند. بنابر اطلاعات ارائه‌شده، […]

فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی مایکت فهرست اپلیکیشن‌های پردانلود‌ در یک سال اخیر، یعنی از بهمن ۱۳۹۸ تا بهمن ۱۳۹۹ را منتشر کرده است که از تأثیر کرونا بر رفتار کاربران حکایت می‌کند.

گزارش اپلیکیشن‌های پردانلود‌ مایکت نشان داد واتساپ پردانلودترین اپلیکیشنی است که کاربران مایکت در یک سال گذشته آن را دانلود کرده‌اند. بنابر اطلاعات ارائه‌شده، کاربران روزانه ۲٫۳ میلیون بار بازی و اپلیکیشن ازطریق مایکت دانلود کرده‌‌اند که به‌صورت میانگین ترافیک ماهیانه ۵٫۵ ترابایتی را نشان می‌دهد. مایکت اعلام کرده است که این اطلاعات جزئیات استفاده‌ی کاربران مایکت از بهمن‌ ۱۳۹۸ تا بهمن سال جاری را شامل می‌شود.

در میان ده اپلیکیشن پردانلود مایکت، چهار عنوان ایرانی شاد، روبیکا، دیجی‌کالا و ایرانسل من به‌چشم می‌خورد که به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم، نهم و دهم قرار گرفته‌اند. حضور اپلیکیشن شاد در رتبه‌ی چهارم را باید مرهون شیوع کرونا و مجازی‌شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی مختلف پیش از دانشگاه عنوان کرد که به‌یک‌باره تعداد زیادی از محصلان را به کاربر این اپلیکیشن تبدیل کرده است.

پردانلودترین اپلیکیشن‌های مایکت

مایکت اعلام کرده است که در بازه‌ی یک‌‎ساله‌ی گزارش، بیش از هشتصد برنامه‌ی جدید در این فروشگاه  منتشر شده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها در دسته‌ی پزشکی و آموزش بوده‌اند؛ حال‌آنکه بیشترین رشد ازنظر تعداد اپلیکیشن‌های فعال در دسته‌ی پزشکی و سلامت است.

اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر اسکایپ و گوگل‌میت نیز رشد چشمگیری تجره کرده‌اند که این موضوع نیز ناشی از شیوع کرونا است؛ به‌طوری‌که اسکایپ به‌تنهایی ازنظر نصب، رشدی سه‌برابری را تجربه کرده است. براساس آخرین داده‌های ارائه‎‌شده‌ی مایکت، این فروشگاه اینترنتی بیش از ۲۵ میلیون بار نصب شده است و ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از این فروشگاه استفاده می‌کنند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد