اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران

۰۱/۰۲/۳۱

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 31 اردیبهشت 1401: مخالفت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انحصار در خدمات اعتبارسنجی شرکت مشاور رتبه‌بندی اعتباری ایران به دستور بانک مرکزی ارائه سرویس به درگاه‌های فروش خدمات اعتبارسنجی را قطع کرده است و از این پس شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که به این […]

خلاصه ای از مهمترین اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته منتهی به 31 اردیبهشت 1401:

مخالفت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انحصار در خدمات اعتبارسنجی

شرکت مشاور رتبه‌بندی اعتباری ایران به دستور بانک مرکزی ارائه سرویس به درگاه‌های فروش خدمات اعتبارسنجی را قطع کرده است و از این پس شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که به این خدمات نیاز دارند باید آن را فقط از شرکت مشاور رتبه‌بندی اعتباری ایران تهیه کنند. در همین راستا رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در نامه‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی مخالفت این سازمان را با دستور قطع همکاری با نمایندگان فروش گزارش‌های اعتباری اعلام کرد و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شد.

یک سوم خدمات دستگاه ها تا شهریور باید غیرحضوری شود

وزیر ارتباطات در اظهارات اخیر خود بر ضرورت غیرحضوری شدن حداکثری خدمات دولتی قابل ارائه توسط دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید تا شهریورماه پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی و حداقل یک‌سوم از خدمات خود را از این طریق و به صورت کاملا غیرحضوری و برخط ارائه کنند.

کافه بازار آمار «نصب از بازار» را جایگزین «نصب فعال» می‌کند

بازار با توجه به بازخوردهای توسعه‌دهندگان و با هدف بهبود خدماتش، از اول خرداد 1401 آمار «نصب از بازار» را جایگزین «نصب فعال» می‌کند. در نتیجه این تغییر، کاربران به جای تعداد نصب فعال هر برنامه یا بازی، تعداد نصب آن برنامه از بازار را مشاهده خواهند کرد. هدف دیگر از این اقدام، ارائه تصویری بهتر از وضعیت یک برنامه از زمان انتشار، به کاربران عنوان شده است.

سرمایه گذاری اسمارت اپ در استارتاپ بازینگا

شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپ «بازینگا» که مبتنی بر بازی‌های ساده و نوستالژیک است، سرمایه‌گذاری کرد. این دوازدهمین سرمایه‌گذاری‌ است که اسمارت‌آپ از طریق صندوق “اسمارت‌فاند یک” در یکسال گذشته انجام داده است. در حال حاضر «بازینگا» روی همه‌ی مارکت‌های اندرویدی کافه بازار، مایکت و گوگل پلی در دسترس است و در طول ۹ ماهی که از عمرش می‌گذرد بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نصب گرفته و روزانه بیش از ۴۰۰۰ نفر کاربر فعال دارد.

وجوه اضافه دریافتی از کاربران تاکسی های اینترنتی باید به آن ها بازگردانده شود

طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان٬ تاکسی‌های اینترنتی که طی یک بازه زمانی نرخ کرایه را برای کاربران افزایش داده بودند٬ ملزم به بازپرداخت وجه اضافی به کاربران شده‌اد. این سازمان اعلام کرد مبالغ دریافتی اضافی از کاربران در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت به صورت کد تخفیف یا افزایش کیف پول الکترونیکی به کاربران بازپرداخت خواهد شد.

حمید محمدی از ریاست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی استعفا داد

حمید محمدی، به عنوان دومین رئیس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، از ریاست این اتحادیه استعفا داد و هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نیز با استعفای وی موافقت کرد. حمید محمدی از همان زمان که به عنوان رئیس انتخاب شد اعلام کرد که به دلیل مشغله کاری فقط به صورت محدود و در یک دوره زمانی کوتاه و برای دو تا ۳ ماه می‌تواند ریاست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را برعهده بگیرد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد