نگاهی به صنعت برنامه های موبایلی ایران در شهریور ماه

۰۰/۰۷/۷

کافه بازار در هفته گذشته، گزارش سال 99 خود را منتشر کرد. براساس این گزارش توسعه دهندگان برنامه در این اپ استور 280 میلیارد تومان در سال 99 درآمد داشتند. ( بیش از این در گزارش بررسی بازار اندرویدی برنامه های ایرانی، درآمد توسعه دهندگان برنامه های ایرانی در سال 99 را 300 میلیارد تومان […]

کافه بازار در هفته گذشته، گزارش سال 99 خود را منتشر کرد. براساس این گزارش توسعه دهندگان برنامه در این اپ استور 280 میلیارد تومان در سال 99 درآمد داشتند. ( بیش از این در گزارش بررسی بازار اندرویدی برنامه های ایرانی، درآمد توسعه دهندگان برنامه های ایرانی در سال 99 را 300 میلیارد تومان تخمین زده بودیم.) که از این مقدار 204 میلیارد تومان سهم توسعه دهندگان برنامه و 76 میلیارد تومان سهم توسعه دهندگان بازی بوده است.

پرفروش های شهریورماه

در لیست زیر 10 اپلیکیشن برتر کافه بازار بدون درنظر گرفتن برنامه های لایک گیر، فالوگیر و … نمایش داده شده است. در این لیست همانند ماه‌های گذشته سه برنامه دیوار، فیلیمو و نماوا درصدر پرفروش ترین برنامه های کافه بازار قرار دارند.

برنامه پاپایو که به واسطه تبلیغات در تلویزیون شناخته شده است، عضو تازه لیست ده برنامه پرفروش کافه بازار در شهریور ماه است.

بررسی لیست 100 برنامه پرفروش کافه بازار(با درنظرگرفتن همه برنامه ها) نشان می دهد که تعداد برنامه های آموزشی و امورمالی در لیست 100 برنامه پرفروش کافه بازار نسبت به ماه گذشته رشد بیش از 2 برابری داشته و برنامه های این دو دسته هر کدام با داشتن 11 نماینده بعد از دسته شبکه های اجتماعی بیشترین تعداد نماینده در این لیست را دارند.

نکته: برنامه های پرفروش تنها شامل برنامه‌ها یا بازی‌هایی می‌شوند که محصولات و خدمات دیجیتال می‌فروشند و از روش‌های پرداختی بازار (خرید برنامه، پرداخت درون‌برنامه‌ای و یا خرید اشتراک) استفاده می‌کنند.

افزایش توجه ها به حوزه کودک

برنامه پاپایو که به واسطه تبلیغات تلویزیونی برای خیلی از افراد نامی آشنا است، در شهریورماه توانست در رده نهم پرفروش ترین برنامه های کافه بازار قرار بگیرد. پایایو یک برنامه آموزشی در حوزه کودک است که سعی دارد در قالب بازی و سرگرمی آموزش هایی را در زمینه های مانند ادبیات، ریاضی و … به کودکان آموزش دهد. هرچند این برنامه در دسته بندی کافه بازار در دسته آموزش قرار دارد، اما با توجه به اینکه مخاطبان این برنامه کودکان 3-6 سال هستند می توان دسته بندی کودک را هم برای آن برگزید. حضور این برنامه در کنار آپارات کودک در لیست 10 برنامه پرفروش، ظرفیت های این بازار را بیش از پیش برای کارآفرینان و سرمایه گذاران نشان می دهد.

بررسی داده های اینسایت کافه بازار نشان می دهد که 17 درصد برنامه های دسته کودک در مردادماه حداقل یک فروش داشته اند، در حالیکه این عدد برای سایر دسته ها کمتر از 10 درصد است.

هم چنین بررسی تعداد برنامه های جدید منتشر شده در دسته کودک در یک سال گذشته نشان می دهد که تعداد برنامه های جدید منتشر شده در تیر و مرداد ماه نسبت به میانگین برنامه های جدید منتشر شده در ماه های قبلی رشد 2 و 3 برابری داشته است.

ماهنامه تحلیلی راستا با رصد آخرین اخبار و رویدادهای اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان و جمع آوری و تحلیل داده های مختلف به سرمایه‌گذاران، نهادها و سازمان ها کمک می کند تا زمان تصمیم گیری خود را کاهش دهند و سریع تر عمل کنند.

برای دریافت ماهنامه تحلیلی راستا کلیک کنید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد