سرمایه‌گذاری 14 میلیون یورویی پامگرنت در دیجی‌کالا

۰۱/۰۴/۱

شرکت پامگرنت  (Pomegranate Investment) یکی از سرمایه‌گذاران خارجی اکوسیستم استارتاپی ایران است که در سال 2014 در کشور سوئد تاسیس شد. این شرکت از همان زمان اقدام به سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران، به ویژه اکوسیستم استارتاپی ایران نمود. سرمایه گذاران اصلی این شرکت از سوئد، بریتانیا، سوئیس، اتریش و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی هستند. […]

شرکت پامگرنت  (Pomegranate Investment) یکی از سرمایه‌گذاران خارجی اکوسیستم استارتاپی ایران است که در سال 2014 در کشور سوئد تاسیس شد. این شرکت از همان زمان اقدام به سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران، به ویژه اکوسیستم استارتاپی ایران نمود. سرمایه گذاران اصلی این شرکت از سوئد، بریتانیا، سوئیس، اتریش و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی هستند.

پامگرنت در گزارش سالانه منتهی به 30 آپریل 2022 خود، اطلاعاتی از آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری های خود ارائه داده است. مهم‌ترین بخش این گزارش سرمایه‌گذاری 14 میلیون یورویی پامگرنت در دیجی کالا است. این پول به عنوان بخشی از یک جذب سرمایه داخلی کوچک برای توسعه و ساخت محصولات جدید در اختیار دیجی‌کالا قرار گرفته است.

براساس این گزارش، دیجی کالا توانسته است رشد 49 درصدی در NMV و 22 درصدی در اقلام فروش رفته در سال 1400 نسبت به سال قبل داشته باشد.  علاوه براین شرکت توانسته است برای سومین سال متوالی جریان نقدی عملیاتی مثبت ثبت کند. ضمن اینکه جریان نقدی عملیاتی دیجی کالا در سال 1400، 28.5 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

آیا دیجی کالا تبدیل اولین یونیکورن ایرانی خواهد شد؟

براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش، این سرمایه‌گذاری 14 میلیون یورویی در ازای دریافت 2.31 درصد از سهام دیجی کالا رخ داده است. ارزش سهام دیجی کالا در سبد پامگرنت 22 میلیون یورو برآورد شده است که با این حساب ارزش دیجی کالا در حال حاضر، 950 میلیون یورو برآورد شده است.

با احتساب این اعداد دیجی کالا فاصله کمی تا رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری و تبدیل شدن به اولین یونیکورن ایرانی دارد.

آخرین وضعیت سبد سرمایه گذاری پامگرنت

در حال حاضر پامگرنت به صورت مستقیم سهام دیجی کالا، شیپور، گریفان، تخفیفان، نوار و باهمتا را در اختیار دارد و به صورت غیر مستقیم و از طریق سرمایه گذاری در IIIC سهام دیجی کالا، کافه بازار، علی بابا، الوپیک، تخفیفان و نوار را نیز در اختیار دارد.

در جدول زیر میزان سهام مستقیم پامگرنت در شرکت های IIIC، دیجی کالا، ، شیپور، گریفان، تخفیفان، نوار و باهمتا را مشاهده می کنید.

سبد سرمایه گذاری پامگرنت

 

در جدول زیر نیز میزان سهام پامگرنت در دیجی کالا، ، شیپور، گریفان، تخفیفان، نوار و باهمتا را از طریق مجموعه IIIC مشاهده می کنید.

 

ارزش خالص دارایی (NAV) این سرمایه گذاری ها تا تاریخ 30 آپریل 2022، 185 میلیون یورو تخمین زده شده است.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد