بررسی گزارش عملکرد نت‌فلیکس در سه ماهه دوم سال 2022

۰۱/۰۵/۳

کاهش یک میلیونی تعداد مشترکین پس از بیش از یک دهه رشد بی وقفه، نتفلیکس در سال 2022 با کاهش تعداد مشترکین روبرو شده است. بزرگترین سرویس پخش ویدیوی جهان سه ماهه دوم را با 220.7 میلیون مشترک پرداختی به پایان رساند که تقریباً یک میلیون کمتر از سه ماهه قبل با 200.000 کاهش در […]

کاهش یک میلیونی تعداد مشترکین

پس از بیش از یک دهه رشد بی وقفه، نتفلیکس در سال 2022 با کاهش تعداد مشترکین روبرو شده است. بزرگترین سرویس پخش ویدیوی جهان سه ماهه دوم را با 220.7 میلیون مشترک پرداختی به پایان رساند که تقریباً یک میلیون کمتر از سه ماهه قبل با 200.000 کاهش در تعداد مشترکین بود. البته نتفلیکس در گزارش قبل خود پیش‌بینی کرده بود که حدود 2 میلیون از مشترکین خود را از دست خواهد داد که در این بازه عملکرد بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ انجام شده داشت.
نتفلیکس پیش بینی می کند که در سه ماهه سوم یک بار دیگر مشترکین خود را به دست خواهد آورد و ضرر یک میلیونی را جبران می کند. می‌توان گفت نتفلیکس تا حدی، قربانی موفقیت خود در طول همه گیری کرونا شد، زمانی که تعداد مشترکین آن بسیار سریعتر از آنچه در شرایط عادی انتظار می‌رفت رشد کرد.
نتفلیکس همچنین عنوان کرد که در سه ماهه دوم، به بهبود محصول، محتوا و بازاریابی خود ادامه می‌دهد و همچنین به دنبال کسب درآمد بهتر از مخاطبان خود می‌باشد.

تعداد مشترکین جهانی نت‌فلیکس در یک سال گذشته

تعداد مشترکین جهانی نتفلیکس در یک سال گذشته

 

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، شبکه نتفلیکس از 30.4 میلیون مشترک در پایان سه ماهه چهارم 2012 به 221.8 میلیون مشترک تقریباً یک دهه بعد افزایش یافت. همانطور که در نمودار مشخص است برای بلندمدت، نتفلیکس همچنان در پتانسیل رشد خود صعودی است.

 

 

افزایش درآمد با توجه به کاهش مشترکین

با وجود کاهش یک میلیونی تعداد مشترکین درآمدهای نتفلیکس در سه ماهه دوم 2022 نسبت به دوره قبل رشد بیش از 1 درصد داشته است.

افزایش قدرت دلار نسبت به سایر ارزها در سه ماه اخیر مهم‌ترین دلیل این رشد بوده است. بیش از 60 درصد مشترکین نتفلیکس خارج از آمریکا هستند.

تعداد مشترکین جهانی نتفیلیکس در یک سال گذشته

 

محبوب‌ترین محتواهای منتشر شده- سریال

 

محبوب‌ترین محتواهای منتشر شده- فیلم

برنامه‌های آتی نتفلیکس

تبلیغات

نتفلیکس به منظور افزایش درآمدهای خود در نظر دارد این امکان را به مشتریان خود بدهد که با تماشای تبلیغات، هزینه کمتری برای دریافت اشتراک این سرویس پرداخت کنند. این برنامه با همکاری مایکروسافت و از اوایل سال 2023 شروع خواهد شد.

Paid Sharing

در حال حاضر نتفلیکس بیش از 200 میلیون مشترک دارد و برآورد می‌شود که بیش از 100 میلیون خانوار از اکانت های دیگران برای تماشای فیلم و سریال‌های این شبکه استفاده می‌کنند. اخیرا نتفلیکس ویژگی جدیدی را در سه کشور (کاستاریکا،پرو و شیلی) اجرا کرده که به مشترکین اجازه می‌دهد در ازای پرداخت مبلغ کمی، بتوانند حداکثر دو اکانت‌ در زیر اکانت خود ایجاد کنند(هر زیر اکانت پروفایل، پیشنهادات و یوزر و پسورد مخصوص خود را دارد) و در اختیار خانواده دیگری قرار دهند که با آن‌ها زندگی نمی‌کنند.

به عنوان مثال هزینه اشتراک استاندارد در کشور کاستاریکا، 12.99 دلار است که مشترکین با پرداخت 2.99 دلار اضافه میتوانند از این ویژگی استفاده کنند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد