بامیلو و حراجمعه 97

۹۷/۰۹/۲۱

حدود 3 هفته از برگزاری حراجمعه 97 بامیلو می گذرد. مطمئنا حواشی حراجمعه سال گذشته بامیلو هنوز فراموش نشده است. اتفاقاتی مثل قیمت گذاری چندبرابری کالاها و نمایشی بودن تخفیف ها، موجود نبودن کالاهای تخفیف دار و … که ضربه بزرگی به اعتبار برند بامیلو زد. امسال اما به نظر می رسید بامیلو با رویکردی […]

حدود 3 هفته از برگزاری حراجمعه 97 بامیلو می گذرد. مطمئنا حواشی حراجمعه سال گذشته بامیلو هنوز فراموش نشده است. اتفاقاتی مثل قیمت گذاری چندبرابری کالاها و نمایشی بودن تخفیف ها، موجود نبودن کالاهای تخفیف دار و … که ضربه بزرگی به اعتبار برند بامیلو زد. امسال اما به نظر می رسید بامیلو با رویکردی جدید و به دور از رفتار پرفریب سال گذشته، برای جبران آمده است. انصافا غیر از برخی مشکلات جزئی که طبیعی هم به نظر می رسید، اختلال بزرگی در روز برگزاری حراجمعه به وجود نیامد.

اتفاق جالب اما چند روز بعد از برگزاری حراجمعه رخ افتاد. زمانی که بامیلو با ارسال پیام به تعداد زیادی از خریداران حراجمعه، اعلام می کرد که سفارششان به دلیل موجود نبودن کالا لغو شده و مبلغ پرداخت شده به حسابشان باز می گردد.

اعتراض کاربران به پشتیبانی بامیلو

اگر منطق برگزاری جمعه سیاه یا بلک فرایدی را مورد بررسی قرار دهیم، حضور در این کمپین بزرگ مزایا و معایبی برای شرکت ها دارد. مهمترین مزیت ها افزایش تعداد مخاطب، افزایش فروش و به طور کلی کارکرد تبلیغاتی این کمپین است. طبیعتا معایب بلک فرایدی هم کاهش حاشیه سود و یا حتی متحمل شدن هزینه برای ارائه تخفیف ها می باشد.

اعتراض کاربران به پشتیبانی بامیلو

حال با این فرض اگر بخواهیم بدبینانه به رفتار بامیلو در جمعه سیاه بنگریم، شرکتی را می بینیم که با سر و صدای زیاد برای جمعه سیاه و کمپین بزرگ حراجمعه، مخاطبان زیادی را جذب کرده است (نمودار رشد جستجوی بامیلو در روز حراجمعه) و در ظاهر هم تخفیف های جذابی ارائه داده، اما بعد از اتمام کمپین از ارائه کالاهای فروخته شده به مشتریان امتناع می کند تا بدون پرداخت هزینه های ارائه تخفیف، از مزایای تبلیغاتی بلک فرایدی بهره ببرد. البته که امیدواریم این موضوع ناشی از یک مشکل فنی پیش بینی نشده در زمینه بروزرسانی موجودی کالاها باشد.

نمودار تعداد جستجوی بامیلو و دیجی‌کالا

به هر حال با توجه به حواشی بوجود آمده اخیر درباره انحصارطلبی اسنپ و اسنپ فود و همچنین نارضایتی مشتریان بامیلو، به نظر می رسد گروه IIG باید نگران برندتراست (اعتماد به برند) محصولات خود باشد و نگاه بلندمدت تری به موضوع مارکتینگ داشته باشد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد