بازار خدمات آنلاین پزشکی آمریکا در سال 2020 و تاثیر پاندمی کرونا

۰۰/۰۲/۱۶

این گزارش و نظر سنجی در ژولای 2020 توسط شرکت Doximity که در زمینه خدمات آنلاین پزشکی فعالیت دارد انجام گرفته و حدود 2000 هزار نفر از آمریکایی های بالای 18 سال در آن شرکت کرده اند که از این تعداد حدود 1000 نفر آن ها دارای بیماری مزمن بوده اند. تحلیل 1 طبق این نظرسنجی […]

این گزارش و نظر سنجی در ژولای 2020 توسط شرکت Doximity که در زمینه خدمات آنلاین پزشکی فعالیت دارد انجام گرفته و حدود 2000 هزار نفر از آمریکایی های بالای 18 سال در آن شرکت کرده اند که از این تعداد حدود 1000 نفر آن ها دارای بیماری مزمن بوده اند.

تحلیل 1

طبق این نظرسنجی تخمین زده شده است که 20 درصد از کل خدمات پزشکی داده شده در ایالات متحده در سال 2020 توسط استارت آپ های پزشکی از راه دور انجام شده است که این میزان ارزش بازاری برابر با 29 میلیارد دلار داشته و انتظار می رود که تا سال 2023 این ارزش بازار به 106 میلیارد دلار برسد، که این یعنی رشدی 69 درصدی طی 2 سال آینده

رشد دوبرابری

تحلیل 2

طبق نظرسنجی صورت گرفته قبل از پاندمی کرونا تنها 14 درصد از مردم آمریکا حداقل یک مرتبه از خدمات پزشکی از راه دور تجربه داشته اند ولی این میزان برای افراد با بیماری مزمن بیشتر بوده و این رقم به 35 درصد می رسد. نکته جالب این است که بعد از کرونا این ارقام به ترتیب برای بیماران معمولی و مزمن به 57 درصد و 77 درصد رسید. در ادامه این نظرسنجی حدود 23 درصد از افراد گفته اند که حاضر اند استفاده از خدمات آنلاین را بعد از کرونا هم ادامه دهند. همچنین 27 درصد افراد گفته اند که از زمان شروع کرونا با استفاده از حدمات پزشکی از راه دور راحت تر هستند.

پزشکی از راه دور

تحلیل 3

28 درصد از مردم آمریکا با بیماری عادی گفته اند که خدمات آنلاین با خدمات حضوری یکسان و بعضا بهتر است. این درصد برای بیماران با بیماری مزمن به 53 درصد می رسد. در این راستا نظرسنجی دیگری نیز توسط موسسه Penn Medicine انجام گرفت که در آن 67 درصد افراد از خدمات پزشکی از راه دور راضی بودند.

تحلیل 4

نکته جذاب دیگر این است که 45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که استفاده از تلفن همراه را به لپ تاپ و تلفن در فرآیند ویزیت شدن ترجیح می دهند که این نشان از اهمیت وجود اپلیکیشن در این نوع خدمات است. از طرفی با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در کشور، بایستی به این موضوع توجه بیشتری شود.

ویزیت آنلاین

تحلیل 5

پس از پاندمی کرونا تعداد کسانی که خدمات پزشکی از راه دور را یک توانایی برای خود در نظر گرفتند نسبت به سال گذشته یعنی 2019 افزایش 2 برابری داشته و به 39 درصد رسیده است.

پزشکان

تحلیل 6

طبق تحقیق صورت گرفته در سال 2019 تعداد پزشکان خانم که خدمات پزشکی از راه دور را ارائه می کردند حدود 10 درصد بیشتر از همکاران مرد بوده است. با این حال بر اساس تحقیقی که دوباره در سال 2020 انجام گرفت، این اختلاف به 24 درصد رسید.

تحلیل 7

نکته جالبی که در این نظر سنجی مشاهده می شود این است که اگر پزشکان را بر اساس سن به 5 گروه تقسیم بندی کنیم، پزشکانی که در سن 40 تا 50 سالگی قرار دارند مشارکت بیشتری در خدمات پزشکی از راه دور به خود اختصاص داده اند و در رده بعدی پزشکان 50 تا 60 سال و بعد از آن پزشکان 60 تا 70 سال قرار دارند.

تحلیل 8

تخصص هایی که بیشترین میزان مشارکت در خدمات پزشکی از راه دور را داشته اند به ترتیب موارد زیر هستند:

 

تخصص ها

 

برای مطالعه مقاله بررسی جایگاه استارتاپ ها در صنعت سلامت کلیک کنید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد