گزارش سال 1400 لندو منتشر شد

۰۱/۰۱/۲۸

لندو گزارش سال 1400 خود را  همزمان با سال هفتم تاسیس خود منتشر کرد.  براساس این گزارش تعداد کاربران لندو در این سال رشدی حدودا 200 درصدی نسبت به سال گذشته داشته اند و میزان وام اعطائی به کاربران رشد 6 برابری داشته است. در ادامه این مقاله، بخش‌هایی از این گزارش را مرور خواهیم […]

لندو گزارش سال 1400 خود را  همزمان با سال هفتم تاسیس خود منتشر کرد.  براساس این گزارش تعداد کاربران لندو در این سال رشدی حدودا 200 درصدی نسبت به سال گذشته داشته اند و میزان وام اعطائی به کاربران رشد 6 برابری داشته است. در ادامه این مقاله، بخش‌هایی از این گزارش را مرور خواهیم کرد.

سهم اندک بازار لندتک در ایران درمقایسه با بازار جهانی

صنعت لندتک تقریبا ۵ درصد از سهم بازار وام خرد در جهان را به خود اختصاص داده است. اما در بازار ایران، این نسبت به ۰.۱ درصد می‌رسد. اختلاف ۵۰ برابری این اعداد نشان می‌دهد که هنوز در ایران فرصت بسیاری برای رشد لندتک وجود دارد و سامانه‌های مالی موقعیت‌های فراوانی برای جذب بازار وام دارند.

رشد 6 برابری میزان وام اعطائی در سال 1400

لندو در سال ۱۴۰۰ با آسان‌تر کردن شرایط دریافت وام، توانست به رشد ۶ برابری در مجموع مبلغ وام پرداخت‌شده به کاربران برسد. رکورد مبلغ وام پرداخت‌شده در لندو مربوط به ماه بهمن و معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است.

رشد 3 برابری میانگین مبلغ وام دریافت شده توسط کاربران

میانگین مبلغ وام اعطا شده به کاربران لندو در سال 1400، 16 میلیون تومان بوده است که نسبت به سال قبل بیش از 3 برابر رشد داشته است. با توجه به رشد 6 برابری مقدار وام و رشد 3 برابری مبلغ وام می توان برآورد کرد که تعداد وام‌های اعطائئ لندو در سال 1400 رشد 2 برابری نسبت به سال قبل داشته است.

چه کسانی بیشتر از خدمات لندو استفاده می‌کنند؟

تعداد کاربران مرد لندو تقریبا 4 برابر کاربران زن هستند که البته با توجه به سهم 7 برابری مردان در آمار اشتغال نسبت به زنان این نسبت عجیب نیست. بیش از 70 درصد از مشتریان لندو را افراد بین 20 تا 40 سال تشکیل داده‌اند.

با توجه به تمایل بیشتر بانک ها به اعطای وام به کارمندان دولتی و مسیر دشوارتر کارمندان بخش‌های خصوصی برای گرفتن وام، لندو توانسته است از این شکاف استفاده کند و در حال حاضر حدود 45 درصد از کاربران لندو را کارمندان شرکت‌های خصوصی تشکیل داده‌اند.

هم چنین بیشترین مشتریان لندو در سه استان تهران، البرز و خراسان رضوی قرار دارند.

بازپرداخت وام در لندو

آمارهای لندو نشان می‌دهد نرخ نکول لندو، یعنی درصد مشتریانی که بعد از ۶ ماه هنوز قسط پرداخت‌نشده دارند، تنها ۰.۵ درصد بوده است. این درحالی است که در سال ۹۹، این نرخ حدود ۱.۷۸ درصد بود. در سال گذشته ۶۷ درصد مشتریان لندو اقساطشان را به موقع یا زودتر از موعد پرداخت کرده‌اند.مشتریانی که در پرداخت تاخیر داشته‌اند نیز به صورت میانگین ۵ روز بعد از موعد مقرر اقساط خود را پرداخت کرده‌‌اند.

میانگین فروش ۲۲۰ میلیونی فروشگاه‌ها

لندو با افزودن امکان ارائه خرید اقساطی برای فروشگاه‌های آنلاین، باعث افزایش فروش آنها شده و بسیاری از این فروشگاه‌ها در کنار لندو به فروش میلیاردی رسیده‌اند. سال گذشته ۴۶۷ فروشگاه همکاری خود را با لندو آغاز کرده‌اند و کالاهای دیجیتال با داشتن سهم ۳۰ درصدی، بیش از دیگر انواع کالاها مورد استقبال کاربران قرار داشته‌اند.

برای مطالعه گزارش کامل لندو در سال 1400 برروی لینک زیر کلیک کنید.

https://b2n.ir/y49145

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد