گزارش تحلیل داده‌های باز دیجی‌کالا

۹۸/۰۶/۲۰

معرفی گزارش دیجی‌کالا به عنوان رهبر بازار خرده‌ فروشی آنلاین ایران در سال 1397 اقدام به انتشار بخشی از داده‌های خود نمود تا آغازگر ارتباطی موثرتر بین کسب‌وکارها و محققین باشد.هدف از گزارش جاری آشنایی بیشتر با بازار خرده‌فروشی آنلاین ایران از طریق تحلیل‌ داده‌های فروش دیجی‌کالا است، داده‌هایی که مستقیما توسط دیجی‌کالا منتشر شده […]

معرفی گزارش

دیجی‌کالا به عنوان رهبر بازار خرده‌ فروشی آنلاین ایران در سال 1397 اقدام به انتشار بخشی از داده‌های خود نمود تا آغازگر ارتباطی موثرتر بین کسب‌وکارها و محققین باشد.
هدف از گزارش جاری آشنایی بیشتر با بازار خرده‌فروشی آنلاین ایران از طریق تحلیل‌ داده‌های فروش دیجی‌کالا است، داده‌هایی که مستقیما توسط دیجی‌کالا منتشر شده و صحت اطلاعات مورد تائید است.
در این گزارش سعی شده با پاسخگویی به سوالات طرح‌ شده در رابطه با رفتار مشتریان و تحلیل زمانی و مکانی فروش، به طرح جزئیاتی پرداخته شود تا رفتار پنهان خریداران را روشن‌تر نماید.

لازم به ذکر است داده‌های تحلیل شده نمونه‌ای از حجم انبوهی از اطلاعات دیجی‌کالا می‌باشد و در تمام نتایج به‌دست آمده، فرض اینکه نمونه‌ی مورد مطالعه نماینده خوبی برای جامعه و به طور تصادفی جمع‌آوری شده، قویا در نظر گرفته شده است.

تکرار خرید مشتریان
تعداد کالا در هر سفارش خرید اینترنتی

در این گزارش به سوالات زیر پاسخ داده‌ خواهد شد:

تحلیل سبد خرید مشتریان

  • در سبد خرید مشتریان دیجی‌کالا چند نوع کالا وجود دارد؟
  • مشتریان چه تعداد از یک کالا را سفارش می‌دهند؟
  • هر مشتری چند بار در سال از دیجی‌کالا خرید می‌کند؟

تحلیل زمان خرید

  • رفتار خرید مشتریان در طول شبانه روز چگونه تغییر می‌کند؟
  • آیا رفتار مشتریان در آخر هفته‌ها تفاوتی دارد؟
  • پرفروش‌ترین‌ و کم فروش‌ترین ماه‌ها کدام‌اند؟
  • آیا نوسانات ارزی تاثیری بر فروش دیجی‌کالا داشت؟

تحلیل مکان خرید

  • دیجی‌کالا در کدام استان‌ها مشتریان بیشتری دارد؟
  • آیا تهرانی‌ها در وفاداری نیز اولین استان هستند؟

فایل کامل گزارش از لینک زیر قابل دریافت است:
گزارش بررسی دیتاست دیجی‌کالا

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد