نقشه استارتاپ‌های صنعت املاک و مستغلات ایران

۰۰/۰۵/۱۲

اغلب اوقات ما برای داشتن اطمینان بیشتر و کاهش ریسک تصمیم‌گیری، به بررسی جزئیات روی می‌آوریم؛ غافل از اینکه داشتن یک تصویر بزرگ و جامع از مسئله نیز بسیار راه‌گشا خواهد بود. نقشه جامع اکوسیستم استارتاپی ایران -که پیشتر توسط راستا تهیه و در دسترس عموم قرار داده شده- تا حد خوبی به این مسئله […]

اغلب اوقات ما برای داشتن اطمینان بیشتر و کاهش ریسک تصمیم‌گیری، به بررسی جزئیات روی می‌آوریم؛ غافل از اینکه داشتن یک تصویر بزرگ و جامع از مسئله نیز بسیار راه‌گشا خواهد بود. نقشه جامع اکوسیستم استارتاپی ایران -که پیشتر توسط راستا تهیه و در دسترس عموم قرار داده شده- تا حد خوبی به این مسئله کمک کرده است. اکنون به دنبال رسیدن به نقطه‌ی تعادل میان جزئیات و کلیات، اقدام به بررسی و ایجاد نقشه‌های بازار در ایران کرده‌ایم.

برای هر صنعت یک نقشه بازار تولید خواهد شد که استارتاپ‌های آن صنعت را به حوزه‌هایی تقسیم‌بندی می‌کند. تفکیک فعالیت استارتاپ‌های هر صنعت گاها سخت و یا نشدنی است و این کار با توجه به بعد پررنگ‌تر استارتاپ صورت می‌گیرد. همچنین تحلیل انجام شده بر روی اطلاعات بدست آمده در قالب یک گزارش در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اولین نقشه بازار مربوط به صنعت املاک و مستغلات است. 132 استارتاپ در این دسته شناسایی شدند. در حال حاضر 33 استارتاپ از این تعداد به صورت کامل یا موقت غیرفعال هستند. بخش زیادی از استارتاپ‌ها -بیشتر از یک چهارم- در حوزه جستجوی کوتاه مدت و بعد از آن –بیشتر از یک پنجم- در حوزه خدمات منزل فعالیت می‌کنند. در نمودار زیر تعداد استارتاپ‌های فعال در هر حوزه آورده شده است.

برای دسترسی به گزارش تحلیلی و جزئیات بیشتر از اینجا اقدام نمایید.

در ادامه تصویر نقشه املاک و مستغلات ایران آورده شده است:

برای دریافت تصویر با کیفیت، روی عکس کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با هر حوزه می‌توانید مقاله بررسی جایگاه استارتاپ‌ها در صنعت املاک و مستغلات را مشاهده نمایید. همچنین توضیحاتی مختصر در ادامه آورده شده است:

توضیحات مهم:

1- شناسایی و تشخیص فعال/غیرفعال بودن استارتاپ‌ها با توجه به عملکرد چند ماهه اخیر، وضعیت سلامت سایت/اپلیکیشن، به‌روز بودن و برخی معیارهای مرتبط دیگر صورت گرفته است.

2- برخی از کسب‌وکارها با وجود اینکه در بازار املاک جای می‌گیرند اما به دلیل نداشتن شرایط لازم برای استارتاپ نامیده شدن (حل مسئله، مقیاس‌پذیری و …)، در این لیست قرار نگرفته‌اند. همچنین از لیست کردن سایت‌هایی که آگهی‌های سایر استارتاپ‌ها را جمع‌آوری کرده و نمایش می‌دهند نیز صرف نظر شده است.

توضیحات مختصر زیردسته‌ها:

1- جستجوی بلندمدت (Long-Term Search): حلقه‌ی واسط برای ارتباط میان جویندگان منزل -خرید یا اجاره- و ارائه‌دهندگان آن

2- بیمه منزل (Home Insurance): نوعی از بیمه دارایی (اموال) است که اقامتگاه‌های شخصی را در موارد مختلف تحت پوشش قرار می‌دهد.

3- خدمات منزل (Home Services): فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه‌ی خدمات مرتبط با ساختمان

4- مدیریت املاک (Property Management): تسعیل نظارت و رسیدگی به امور مدیریت ساختمان (تجاری و مسکونی)

5- خانه هوشمند (IoT Home): ارائه محصولات مبتنی بر تکنولوژی IoT

6- مدیریت سبد (Portfolio Management): کسب اطلاعات، انجام تحلیل و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در حوزه املاک

7- جستجوی کوتاه‌مدت (Short-Term Search): حلقه‌ی واسط برای ارتباط جویندگان هتل، اقامتگاه و … و ارائه‌دهندگان آن

8- ابزارهای کارگزاران املاک (Real Estate Agent Tools): بهینه کردن استفاده از زمان و نیروی انسانی، یافتن کارشناس املاک مناسب و …

9- جستجوی تجاری (Commercial Search): ارائه و تسهیل یافتن محیط‌های کاری مستقل یا اشتراکی

 

برای دانلود و خرید گزارش کامل بازار املاک ایران کلیک کنید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد