بنیانگذار ویرگول از شکایت یک کسب و کار آنلاین از این پلتفرم به دلیل انتشار یک مطلب انتقادی از سوی یک کاربر خبر داد.
به گفته علی آجودانیان، کسبوکارهای آنلاین کوچک و متوسط و شرکتهای غیرآنلاین بزرگ در واکنش به انتقاد کاربران ویرگول از سرویسهای خود اقدام به شکایت از این پلتفرم میکنند.
علیآجودانیان که از اعلام نام کسبوکار آنلاینی که شکایت کرده خودداری میکند، دلیل اصلی این شکایتها را نفع بردن برخی از نبود شفافیت میداند.
بنیانگذار ویرگول در این رابطه میگوید:
«کاربران ما در این پلتفرم از تجربه بد خود از استفاده از سرویس کسبوکارهای مختلف مطلب مینویسند و این کسبوکارها از ما به اتهام افترا و تهمت شکایت میکنند. قاصیها نیز درکی از سازوکار فعالیت یک پلتفرم ندارند و به همین دلیل از شهرهای مختلف ایران از شخص من یا پلتفرم ویرگول شکایت میشود و من مجبور میشوم برای دفاع از خود و ویرگول در دادگاه شهرهای مختلف شرکت کنم.»
آجودانیان ادامه میدهد: «عموما در بین کسبوکارهای آنلاین کسبوکارهای کوچک و متوسط و در کسبوکارهای سنتی کسبوکارهای بزرگ اقدام به شکایت میکنند. برای نمونه اخیرا شکایتی به دلیل نقد یک کاربر در ویرگول از خدمات یک کسب و کار آنلاین داشتیم که در توییتر از هر ۱۰ توییتی که در مورد آن نوشته میشود ۹ توییت مربوط به انتقادی است.»
به گفته آجودانیان به طور معمول اگر شاکی او را بشناسند از شخص او و اگر او را نشناسند از وبسایت ویرگول شکایت میکند و در نتیجه این شکایات پلتفرم ویرگول و یا شخصی که مطلب را در ویرگول نوشته است محکوم میشود.
آجودانیان با بیان اینکه نیازمند قانونیگذاری برای فعالیت پلتفرمها هستیم، میگوید: «متاسفانه قضات از سازوکار فعالیت پلتفرمها اطلاع ندارند و این موضوع سبب میشود که نتواند موضوع شکایت را درک کند. با این حال به نظر میرسد که کسبوکارهای آنلاین که خودشان پلتفرم هستند نیز درکی از فعالیت یک پلتفرم ندارند. از این رو شاهد شکایت پلتفرمها از این پلتفرم به دلیل انتشار مطالب انتقادی کاربران هستیم.»
دیدگاه کاربران