نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ به کار خود پایان داد

۹۹/۰۵/۲۶

نمایشگاه اینوتکس با شعار اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف و با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان بازیگران مختلف حوزه فناوری و نوآوری هرساله برگزار می‌شود. افراد و فعالان اکوسسیتم نوآوری اعم از استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکت‌های بزرگ و نهادهای دولتی و حاکمیتی با حضور در این نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های خود و شبکه‌سازی با دیگر […]

نمایشگاه اینوتکس با شعار اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف و با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان بازیگران مختلف حوزه فناوری و نوآوری هرساله برگزار می‌شود. افراد و فعالان اکوسسیتم نوآوری اعم از استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکت‌های بزرگ و نهادهای دولتی و حاکمیتی با حضور در این نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های خود و شبکه‌سازی با دیگر فعالان می‌پردازند. اینوتکس ۲۰۲۰ در شرایطی به صورت آنلاین برگزار شد که گمان می‌رفت شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری این نمایشگاه شود. این نمایشگاه در سال‌های پیش به صورت حضوری برگزار می‌شد و با تدبیر دبیرخانه و همکاران نمایشگاه، از ظرفیت‌های فضای مجازی برای برگزاری آنلاین آن بهره برده شد.

شروع اینوتکس با استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان از افتتاحیه نمایشگاه همراه بود و این استقبال در طول زمان برگزاری نمایشگاه هم ادامه داشت، چنانکه در روز پایانی نمایشگاه، بیش از ۱۳ هزار نفر به صورت آنلاین فینال بخش رقابت‌های استارت‌آپی اینوتکس (اینوتکس بتل) را مشاهده کردند. تمامی بخش‌های جانبی با استفاده از بستر آنلاین نمایشگاه اینوتکس برگزار شدند و استفاده از ابزارهای برخط سبب استقبال بیشتر از برنامه‌های اینوتکس شد.

برگزاری آنلاین نمایشگاه سبب شد تا افراد از نقاط مختلف کشور به محتوای اینوتکس دسترسی داشته باشند و بتوانند در این بستر با فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی ارتباط برقرار کنند. بسترهای آنلاین تهیه شده برای نمایشگاه اینوتکس پس از نمایشگاه نیز قابل بهره برداری خواهد بود و دبیرخانه نمایشگاه در حال برنامه‌ریزی برای استمرار استفاده از این بستر است.

در نهمین دوره از اینوتکس بیش از ۱۵۰ جلسه مشاوره و منتورشیپ در پاویون منتورشیپ برنامه‌ریزی و برگزار شد. در بخش کافه سرمایه بیش از ۳۵۰ جلسه میان سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها برگزار شد و با توجه به استقبال به عمل آمده امکان ثبت‌نام و تشکیل جلسات پس از زمان رسمی نمایشگاه هم فراهم شد. بخش کوآپ نمایشگاه نیز با هدف برقراری تعامل میان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فعالیت داشت که در این بخش نیز ۳۰ جلسه برگزار شد.

نمایشگاه اینوتکس

 

بخش‌های پرمخاطب نمایشگاه

در بخش اینوجوان که هر سال از بخش‌های پرمخاطب نمایشگاه بوده است، ۷ ساعت محتوای آموزشی برای نوجوانان ارائه شد که بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه بازدید از آن صورت گرفته است. همچنین در بخش استیج که از روز اول تا سوم نمایشگاه برگزار شد، سخنرانی‌ها، پنل‌ها و مناظراتی برگزار شد که در مجموع ۶۵ صاحب‌نظر در آن‌ها حضور داشتند و دانش و تجربیات خود را به مخاطبان منتقل کردند.

اینوتکس پیچ و اینوتکس بتل بخش‌های هیجانی نمایشگاه بود. فینال اینوتکس پیچ با حضور ۱۲ تیم برگزیده رویدادهای اینوتکس پیچ که در ۶ استان مازندران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران برگزار شده بود، برگزار شد و در نهایت سه تیم سایکلاپس، آنتی آلوپیسا و سوچن به ترتیب اول تا سوم شدند و جوایز هشت، پنج و سه میلیونی مسابقه را دریافت کردند. همچنین تیم آیدیا به عنوان برگزیده مردمی معرفی شد. در بخش بتل که به صورت مناظره دو به دو میان تیم‌ها برنامه‌ریزی شده بود، تیم چمدون توانست مقام اول را کسب کند و جایزه ۵ میلیون تومانی را به خود اختصاص دهد.

آیین اختتامیه نمایشگاه در شامگاه ۲۵ مرداد ۹۹ برگزار شد و همزمان با حضور رئیس و دبیر نمایشگاه از پوستر اینوتکس ۲۰۲۱ رونمایی شد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد