عوامل مختلفی در افزایش محبوبیت یک بازی یا اپلیکیشن نقش دارند که یکی از آنها، امکان ثبتنام کاربر درون برنامه است. در همین راستا اخیرا کافه بازار قابلیت لاگین درون برنامهای را در اختیار توسعهدهندگان قرار داده است.
توسعهدهندگان همواره با افزودن قابلیتهای جدید مانند لیستهای شخصی یا نشان دادن آیتم خرید درون برنامهای سعی در بهبود تجربه کاربری افراد دارند و حالا کافه بازار در بیانیهای از اهمیت بالای لاگین درون برنامهای برای توسعهدهندگان صحبت کرده است.
این امکان وجود دارد که کاربر بنابر دلایل مختلفی مانند تعویض دستگاه یا پر شدن حافظه تصمیم به حذف یک برنامه یا بازی بگیرد و سپس آن را دوباره نصب کند. در این هنگام شاید کاربر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کند که مانع از استفاده مجدد از اپلیکیشن میشود.
و اما راههای جلوگیری از این مشکل چیست؟
کافه بازار اخیرا قابلیت «ورود با بازار» را منتشر کرده که کاربران میتوانند بدون نیاز به حفظ کردن نام کاربری و رمز عبور جدید، در برنامهها لاگین کنند.
در همین راستا برای شناسایی کاربر، توسعهدهنده دیگر نیازی به تهیه سرور، توسعه برنامه سمت سرور، اتصال کلاینت به سرور، فعالسازی پنل پیامکی، ارسال پیامک برای کاربران و بررسی کد تایید نخواهند داشت. توسعهدهندگان میتوانند انجام تمام این کارها را با استفاده از پیج کافه بازار در کلاینت خودشان، به این شرکت محول کنند.
توسعهدهندگان میتوانند از این روش به عنوان تنها راه ورود کاربران استفاده کنند و یا اینکه از آن در کنار سایر روشها مانند ثبت نام با ایمیل یا شماره موبایل بهره ببرند. به گفته کافه بازار، در صورت ورود کاربر به برنامه از طریق قابلیت لاگین درون برنامهای، مسیر خرید کوتاهتر میشود و احتمال خرید موفق افزایش پیدا میکند.
برای استفاده از این قابلیت کاربر باید بازار را روی گوشی خود نصب کرده باشد. توسعهدهندگان میتوانند از این ویژگی در تمام نسخههای بازی یا برنامه استفاده کنند و نصب آنها از کافه بازار الزامی نیست، البته باید از قبل در این فروشگاه منتشر شده باشد. این سرویس به صورت رایگان در اختیار توسعهدهندگان قرار میگیرد و همچنین اجباری برای استفاده از دکمه طراحی شده توسط کافه بازار نیست. در حال حاضر توسعهدهندگان میتوانند از SDK ورود با بازار در پروژههای اندرویدی و یونیتی استفاده کنند.
دیدگاه کاربران