گزارش فصل پاییز 99 شیپور از بازار املاک منتشر شد

۹۹/۱۱/۱۵

در این گزارش که با هدف ایجاد شفافیت و توسعه در بازار املاک ایران تهیه شده است. از تحلیل داده‌های کاربران شیپور و گزارش‌های آماری بانک مرکزی در حوزه مسکن و تحقیقات محلی استفاده شده و به بررسی نوسانات خرید و فروش املاک، قیمت و میزان ثبت آگهی پرداخته شده است. بررسی وضعیت معاملات در […]

در این گزارش که با هدف ایجاد شفافیت و توسعه در بازار املاک ایران تهیه شده است. از تحلیل داده‌های کاربران شیپور و گزارش‌های آماری بانک مرکزی در حوزه مسکن و تحقیقات محلی استفاده شده و به بررسی نوسانات خرید و فروش املاک، قیمت و میزان ثبت آگهی پرداخته شده است.

بررسی وضعیت معاملات در فصل پاییز در تهران نشان می دهد که با وجود افزایش آگهی‌های فروش، میزان معاملات به مقدار زیادی کاهش داشته است. این در حالی است که تعداد ثبت آگهی در شیپور در کل کشور نسبت به فصل پاییز سال گذشته ۹۹/۶۵ درصد و در تهران ۹۱/۰۶ درصد رشد داشته است.

در تهران، الهیه، زعفرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران که همگی در منطقه یک واقع شده‌اند، گران‌ترین محله‌ها و به ترتیب شوش، خانی آباد، کیانشهر، مسعودیه و فلاح نیز ارزان‌ترین محله ها هستند. همچنین تهران، خراسان رضوی و اصفهان، گران‌ترین استان‌های کشور و لرستان، گلستان و اردبیل نیز ارزان‌ترین استان های کشور در حوزه املاک طبق این گزارش محسوب می شوند.

استان های گیلان، مازندران و کرمان از نظر میزان متراژ بزرگترین خانه ها و تهران، قم و هرمزگان نیز کمترین متراژ میانگین را نسبت به استان‌های دیگر داشتند.

برای مطالعه متن کامل گزارش به بخش گزارش های وبسایت مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد