معرفی گزارش
دیجیکالا به عنوان رهبر بازار خرده فروشی آنلاین ایران در سال 1397 اقدام به انتشار بخشی از دادههای خود نمود تا آغازگر ارتباطی موثرتر بین کسبوکارها و محققین باشد.
هدف از گزارش جاری آشنایی بیشتر با بازار خردهفروشی آنلاین ایران از طریق تحلیل دادههای فروش دیجیکالا است، دادههایی که مستقیما توسط دیجیکالا منتشر شده و صحت اطلاعات مورد تائید است.
در این گزارش سعی شده با پاسخگویی به سوالات طرح شده در رابطه با رفتار مشتریان و تحلیل زمانی و مکانی فروش، به طرح جزئیاتی پرداخته شود تا رفتار پنهان خریداران را روشنتر نماید.
لازم به ذکر است دادههای تحلیل شده نمونهای از حجم انبوهی از اطلاعات دیجیکالا میباشد و در تمام نتایج بهدست آمده، فرض اینکه نمونهی مورد مطالعه نماینده خوبی برای جامعه و به طور تصادفی جمعآوری شده، قویا در نظر گرفته شده است.
در این گزارش به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:
تحلیل سبد خرید مشتریان
- در سبد خرید مشتریان دیجیکالا چند نوع کالا وجود دارد؟
- مشتریان چه تعداد از یک کالا را سفارش میدهند؟
- هر مشتری چند بار در سال از دیجیکالا خرید میکند؟
تحلیل زمان خرید
- رفتار خرید مشتریان در طول شبانه روز چگونه تغییر میکند؟
- آیا رفتار مشتریان در آخر هفتهها تفاوتی دارد؟
- پرفروشترین و کم فروشترین ماهها کداماند؟
- آیا نوسانات ارزی تاثیری بر فروش دیجیکالا داشت؟
تحلیل مکان خرید
- دیجیکالا در کدام استانها مشتریان بیشتری دارد؟
- آیا تهرانیها در وفاداری نیز اولین استان هستند؟
فایل کامل گزارش از لینک زیر قابل دریافت است:
گزارش بررسی دیتاست دیجیکالا
دیدگاه کاربران