کنسرت آنلاین، آزمونی سخت برای ایرانسل

۹۹/۰۳/۷

[بروزرسانی] نزدیک به ١٠ روز است که تمام‌شهر و فضاى مجازى تبلیغ کنسرت آنلاین همایون شجریان و لنز ایرانسل است، چه چیزى بهتر از اینکه همراه با خانواده در روز تعطیل به تماشاى کنسرت همایون شجریان بنشینیم ؟! در این مدتی که ایران نیز چون جهان درگیرِ ویروسِ بدیمنِ کروناست، کنسرت‌های آنلاینِ بسیاری برگزار شد؛ […]

[بروزرسانی]

نزدیک به ١٠ روز است که تمام‌شهر و فضاى مجازى تبلیغ کنسرت آنلاین همایون شجریان و لنز ایرانسل است، چه چیزى بهتر از اینکه همراه با خانواده در روز تعطیل به تماشاى کنسرت همایون شجریان بنشینیم ؟!

در این مدتی که ایران نیز چون جهان درگیرِ ویروسِ بدیمنِ کروناست، کنسرت‌های آنلاینِ بسیاری برگزار شد؛ اما این کنسرت، بزرگ‌ترین کنسرت آنلاین برگزار شده است که در آن، ارکستر مجلسی تهران به رهبری «بردیا کیارس» همراه با 35 نوازنده، همایون شجریان را همراهی و 10 دوربین به صورت هم‌زمان، آن را تصویربرداری کردند. قطعاتِ این کنسرت، به آهنگسازی و تنظیم محمد جواد ضرابیان و سینا جهان‌آبادی بود.

مشکلات فنی پخش کنسرت آنلاین همایون شجریان با انتقادات زیادی در فضای مجازی مواجه شد. امیر کرابی (فعال روابط عمومی و تبلیغات) در گزارش سینمادیلی اینطور نوشته

اگر مثل من هفته گذشته با اشتیاق اقدام به دانلود اپلیکیشن و خرید اشتراک لنز کرده باشید، همان لحظات اول با یک ضعف بزرگ مواجه شده اید و آن هم اینکه نه اپلیکیشن و نه سایت به درستى کار مى کنند ! پس از بارها ورود به سایت بلاخره توانستم وارد سایت شوم ! ظاهر بد و رابط کاربرى ضعیف شما را سردرگم مى‌کند! اما به بلاخره توانستم بفهمم که چگونه باید هزینه خرید بلیت آنلاین بپردازم ! با کلافگى پروسه سخت ثبت نام و خرید اشتراک را انجام دادم و تمام تجربه بد کاربرى خودم را بخاطر ذوق تماشاى کنسرت کنار گذاشتم !

امروز حوالى ساعت ٢٠:٣٠ با خانواده آماده بودیم که به تماشاى کنسرت بنشینیم، اما ورود ما به سایت غیرممکن بود و با خطاهایى عجیبى روبرو شدیم! با تغییر اپراتور اینترنت سعى کردیم وارد سایت شویم، اما حتى با اینترنت خط ایرانسل هم این امکان میسر نشد ! همین حالا که ساعت ٢٢:٣٠ است، هنوز موفق به دیدن یک فریم از این کنسرت هم نشده ایم!

چرا قبل از اینکه از زیرساخت خود مطمئن نیستید، اقدام به تبلیغ مى‌کنید ؟چرا ظرفیت تهیه بلیت را محدود نمی کنید تا به اندازه توان زیرساخت خود خدمت دهید ؟هزینه اعتماد مخاطبان را چگونه جبران مى کنید ؟

برند لنز که تمام شد، اما اى کاش همایون شجریان را براى آزمون و خطا انتخاب نمى کردید!»

با مراجعه به شبکه هاى اجتماعى و صفحه لنز و توییت های اعتراضی کاربران برمی آید که عده زیادی در این تجربه ناخوشایند شریک بوده اند.

و اما واکنش ایرانسل بعد از نارضایتی های فراوان کاربران ایرانسلی و غیرایرانسلی

ایرانسل، با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام ادامۀ پخش مجدد کنسرت آنلاین همایون شجریان تا روز ۱۳ خرداد طبق برنامۀ از پیش اعلام شده، از برگردانده شدن مبلغ حق اشتراک به حساب کاربرانی که حق اشتراک ویژه خریداری کرده‌ ولی موفق به مشاهدۀ کامل برنامه نشده‌اند، خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

پخش زندۀ کنسرت «نسیم وصل» جناب آقای همایون شجریان، خوانندۀ محبوب موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی که از ساعت ۲۱ یکشنبه ۴ خردادماه ۹۹، از اپلیکیشن تلویزیون تعاملی لنز ایرانسل آغاز شده بود، با استقبال پرشور علاقه‌مندان به هنر و موسیقی همراه شد و رکورد بیش از ۷۱۰هزار بینندۀ آنلاین برای پخش زندۀ این کنسرت به ثبت رسید.

علاقه‌مندانی که به دلیل استقبال گسترده، موفق به مشاهدۀ  کامل برنامه به صورت زنده نشده‌اند، می‌توانند طبق اعلام قبلی، بازپخش آن را تا روز ۱۳ خرداد در اپلیکیشن و یا نسخۀ تحت وب لنز به نشانی lenz.ir مشاهده کنند.

با تأکید مجدد بر عدم انجام بلیت‌فروشی برای این کنسرت و صرفاً دریافت حق اشتراک اپلیکیشن برای کاربران غیرایرانسلی، ضمن دلجویی از برخی هواداران جناب آقای همایون شجریان که به دلیل استقبال گسترده، موفق به تماشای کنسرت به صورت زنده نشده‌اند، اعلام می‌دارد که به مناسبت عید سعید فطر و با دستور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، مبلغ حق اشتراک به حساب کاربرانی که حق اشتراک ویژه خریداری کرده‌ ولی موفق به مشاهدۀ کامل برنامه نشده‌اند، بازگردانده می‌شود.

ایرانسل ضمن سپاس از تمام هواداران، فرهنگ‌دوستان و علاقه‌مندانی که در این پروژه بزرگ شرکت کردند، ابراز امیدواری می‌کند که تجربه‌ها و نتایج بزرگ حاصل از اجرای این پروژه، به عنوان بزرگترین کنسرت آنلاین ایران، موجب توسعه، بهبود و ارتقای هر چه بیشتر کیفیت زیرساخت‌های داخلی پخش آنلاین ویدیو شود.

ایرانسل همچنین از آقای همایون شجریان، ارکستر مجلسی تهران و سایر هنرمندان مشارکت‌کننده در این پروژه، بابت جسارت حضور و اجرا در فضای دیجیتال و نیز همکاری و اعتمادی که موجب شد با وجود همۀ محدودیت‌ها، این فرصت بی‌نظیر در این حجم، در اختیار کاربران تلویزیون تعاملی لنز قرار داده شده و این فرصت برای نخستین بار خلق شود، قدردانی و سپاسگزاری می‌کند.

جمع بندی آقای امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات از اتفاقات پیش آمده

ایرانسل طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد:

یک میلیون و ۲۲۹ هزار ورود موفق به کنسرت آنلاین همایون شجریان و ۴۹ هزار ناموفق

در پی انتقاد کاربرانی‌ که نتوانستند کنسرت آنلاین همایون شجریان را ببینند ایرانسل آمار ورودی‌های موفق و ناموفق به این کنسرت آنلاین را اعلام کرد.

ایرانسل تعداد کاربرانی که امکان تماشای کامل پخش زندۀ کنسرت را پیدا کرده‌‌اند بیش از ۷۱۰ هزار کاربر و تعداد کاربرانی که نتوانستند بدلیل ترافیک بالا کنسرت را تماشا کنند ۴۹ هزار و ۴۴۷ کاربر اعلام کرد.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد: مبلغ حق اشتراک به حساب کاربرانی که حق اشتراک ویژه خریداری کرده‌ ولی موفق به مشاهدۀ کامل کنسرت نشده‌اند، بازگردانده می‌شود

بر اساس جزئیات داده‌های استخراج شده توسط ایرانسل، در بازۀ زمانی پخش زندۀ کنسرت، از ساعت ۲۱ یکشنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ تا پایان پخش زنده کنسرت در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه، تعداد یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۶۱ نفر از کاربران لنز، برای ورود تلاش کرده‌اند که به دلیل این استقبال گسترده، یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۱۴ نفر موفق به ورود به لنز شده‌اند

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد