چرا هر کسب و کاری باید شبکه اجتماعی داشته باشد؟

۹۹/۰۳/۲۵

مشاغل موجود در دنیای امروز عمدتاً توسط ابزارهای پیشرفته فناوری هدایت می شوند. رسانه های اجتماعی یکی از این ابزارهای قدرتمند است که شرکت ها را قادر می سازد تا به مشتریان بالقوه خود دست یابند و از این طریق تجارت خود را چندین برابر افزایش دهند. مهم نیست که ایده استارتاپ شما چقدر منحصر […]

مشاغل موجود در دنیای امروز عمدتاً توسط ابزارهای پیشرفته فناوری هدایت می شوند. رسانه های اجتماعی یکی از این ابزارهای قدرتمند است که شرکت ها را قادر می سازد تا به مشتریان بالقوه خود دست یابند و از این طریق تجارت خود را چندین برابر افزایش دهند. مهم نیست که ایده استارتاپ شما چقدر منحصر به فرد یا خلاق باشد، برای دستیابی به موفقیت تنها نیاز است تا به مخاطبان هدف خود برسید و پیام خود را به خوبی به آن ها انتقال دهید. درک مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهتر از آن ها برای خود استفاده کنید.

8 مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی

مشاغل کوچک، استارتاپ ها و شرکتهای کوچک و متوسط(SME) از ابزار رسانه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن برای رشد و بزرگ شدن خود استفاده می کنند. استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به افزایش مشتریان و تعامل آن ها با شما و هم چنین ایجاد آگاهی از برند شما کمک خواهد کرد.
یک مطالعه جدید نشان داده است که بیش از 90٪ از متخصصان بازاریابی بر مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی تأیید کرده اند و 80٪ از آنها ادعا می کنند که این امر به آنها در رسیدن به افزایش ترافیک ورودی وب سایت کمک کرده است.
اگر هنوز فکر می کنید چگونه می توانید استارتاپ خود را با ابزار بازاریابی شبکه های اجتماعی رشد دهید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید:

1- افزایش ترافیک وب سایت

یکی از مزیت های اصلی در بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایجاد ترافیک بیشتر برای وب سایت ها است. نظرسنجی انجام شده در مورد استارتاپ ها نشان داد که تقریبا 72٪ از مشاغل تأیید کرده اند که استفاده از پلتفرم های شبکه اجتماعی به افزایش ترافیک وب سایت آنها کمک کرده است.
با جذب کاربران بیشتر به وب سایت خود ، می توانید آنها را از محصولات و خدمات خود آگاه تر کنید. و ناگفته پیداست، کسب و کار شما با این کار رشد پیدا خواهد کرد.

2- کاهش هزینه های بازاریابی

به نظر می رسد بازاریابی شبکه های اجتماعی ابزاری بسیار مقرون به صرفه برای معرفی محصولات و خدمات شما در بازار، به ویژه برای استارتاپ های دیجیتال و SME ها است. چه در پیج اینستاگرام خود اقدام به فروش محصول یا خدمت کنید چه تلگرام، شما هیچ هزینه ای نمی پردازید. تنها چیزی که در اینجا می گذارید زمان و خلاقیت شماست.
علاوه بر این، در سطوح بالاتر، پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و توییتر به کاربران خود اجازه می دهند تا محصولات خود را از طریق کمپین های تبلیغاتی تبلیغ کنند. وقتی این پلتفرم ها با کانال های بازاریابی سنتی (تلویزیون، بیلیوردها و غیره) مقایسه می کنید، هزینه لازم برای رسیدن به تعداد مشخصی از مخاطبان برای شبکه های اجتماعی بسیار کمتر است.

3- ارتقای سطح خدمات

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی به استارتاپ ها و SME ها کمک می کنند تا با مشتریان به بهترین وجه کار کنند. اینستاگرام و تلگرام به شما کمک می کنند تا با مشتریان هدف ارتباط برقرار کنید و همچنین بلافاصله شکایات آنها را برطرف کنید و به راحتی کلیه سؤالات مشتری را پاسخ دهید.
کارشناسان عنوان می کنند که در صورت دریافت پاسخ سریع، 71 درصد از مشتریان احتمالاً برند شما را به شبکه دوستان خود توصیه می کنند. رضایت مشتری از محصول یا خدمت شما می تواند بیش از هر ابزار بازاریابی دیگری سود ایجاد کند.

4- بهبود سئو

SEO یا بهینه سازی موتور جستجو به معنای بهینه سازی وب سایت شما مطابق با دستورالعمل های موتور جستجو است. مهم ترین راه بهبود SEO ایجاد محتوای مرتبط و جذاب با استفاده از کلمات کلیدی است.
شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا محتوای خود را به اشتراک بگذارید و علاقه مشتریان آینده را تحریک کنید. چنین کاربرانی مایلند تا از وب سایت شما بازدید کنند و همچنین مطالب در را با دیگران به اشتراک بگذارند. موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو، فاکتور شبکه های اجتماعی را نیز در نظر می گیرند.

5- ساختن برند

یکی از مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی که نمی توان آن را نادیده گرفت این است که به ساخت برند شما کمک می کند و وفاداری مشتریان را نسبت آن افزایش می دهد. شرکت های نوپا و SMEها بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات محصولات خود در بازار بسیار رقابتی ندارند.
بنابراین چگونه می توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند؟
چگونه می توانند به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند؟
اختصاص چند ساعت برای به اشتراک گذاشتن صفحه خود با دوستان و خانواده می تواند به بهبود آگاهی از برند کمک کند.

بسترهای نرم افزاری مانند YouTube و Instagram به شما امکان می دهند تا تصاویر و فیلم های جذاب محصولات خود را به اشتراک بگذارید تا یک واکنش تأثیرگذار از مشتریان دریافت کنید. یک نظر خوب در مورد محصول شما در این شبکه ها می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان فراتر از مکان های جغرافیایی دسترسی پیدا کرده و پایگاه مشتری قدرتمند خود را بسازید. با تشکر از شبکه های اجتماعی ، همه اینها را می توانید بدون هیچ سرمایه گذاری بزرگی دریافت کنید.

6- تقویت اعتماد و وفاداری مشتریان

برای استارتاپ ها(مخصوصا استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات) و SME فقط دستیابی به مشتریان جدید مهم نیست، حفظ آنها نیز بسیار مهم است. اعتماد و وفاداری مشتری معیاری برای سنجش باور و اطمینان آن اه به برند شماست.
یک بررسی جدید نشان داد مشتریانی که از برند شما در شبکه های اجتماعی پیروی می کنند، وفادار مانده و همچنین به احتمال زیاد آنها را با دیگران نیز به اشتراک می گذارند. که به جذب مشتری شما کمک می کنند.

7- افزایش دانش نسبت به بازار هدف

برای عرضه محصول یا خدمت خود در این بازار رقابتی، شناختن مشتریان خود بسیار مهم است. بازاریابی شبکه های اجتماعی با تجزیه و تحلیل داده های مشتری مانند سن ، جنسیت و … ،به تقویت دانش بازار هدف کمک می کند. این امر باعث می شود تا یک بانک اطلاعاتی قوی از مشتریان ایجاد کنید.

8- ارتباط با سایر کسب و کارها

مزایای ابزارهای بازاریابی اجتماعی فقط به مشتریان محدود نمی شود بلکه به شما در ایجاد ارتباط با سایر مشاغل کمک می کند. شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn شما را قادر می سازد با متخصصان در زمینه ها و موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می توانند از راه های غیر منتظره ای کسب و کار شما را بهبود دهند.

زمان و تلاشی که برای ارتقاء کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی می کنید از هر نظر ارزش دارد. اگر هنوز از آن استفاده نکرده اید، وقت آن است که سریعاً شروع کنید و داستان موفقیت خود را بنویسید!

برگرفته از GrowthHackers

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد