چندی پیش مراسم افتتاحیه رسمی دیجیکالا نکست در محل کارخانه نوآوری برگزار شد. دیجیکالا نکست، بازوی نوآوری دیجیکالا است که با هدف اتصال بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران به استارتاپهای برتر کشور شکل گرفته است.
دیجیکالانکست با هدف رفع نیازهای دیجیکالا در حوزه تکنولوژی و همچنین کمک به توسعه این شرکت ایجاد شده و طبق اعلام مدیران این مجموعه، در سال جاری بر حوزه هوش مصنوعی تمرکز خواهد داشت.
اهداف شکل گیری دیجیکالانکست
مهمترین اهداف راه اندازی دیجیکالا نکست به شرح زیر می باشد:
1- رفع نیازهای دیجیکالا در حوزه تکنولوژی
2- توسعه دیجیکالا و تبدیل شدن به یک شرکت تکنولوژی محور
ماموریت دیجیکالانکست
دیجیکالانکست ماموریت اصلی خود را سرمایه گذاری روی استارتاپ های مستعد معرفی کرده است.
چارچوب فعالیت
چارچوب فعالیت کلی دیجیکالانکست حوزه هوش مصنوعی و به طور خاص دسته بندی های زیر می باشد:
1- تجارت الکترونیک
2- سرویس های ابری
3- لجستیک
4- اینترنت اشیا
برنامه های اصلی
برنامه های اصلی دیجیکالا نکست، راه اندازی سرویس های ابری دیجیکالا و ایجاد open API دیجیکالا برای سهولت همکاری با سایر کسب وکارهاست
الگوی توسعه دیجیکالا در برابر آمازون
با توجه به رونمایی از مجموعه دیجیکالانکست و معرفی برنامههای آینده گروه دیجیکالا، الگو توسعه آمازون و دیجیکالا، شباهتها و تفاوت هایشان را مورد بررسی قرارداده ایم.
چشم انداز دیجیکالا
به نظر می رسد با توجه به شباهت الگوی توسعه دیجیکالا و آمازون، حوزه های «شبکه اجتماعی»
و «رسانه و سرگرمی» که دیجیکالا هنوز به آن ورود نکرده میتواند جزو سرمایهگذاریهای آینده این
شرکت باشد.
شرکت های زیرمجموعه آمازون که در جدول نمایش داده شده اند، شامل همه سرمایه گذاری های
آمازون نمی باشد و در هر بخش تعدادی از سرمایه گذاری های مهم این شرکت ذکر شده است.
دیدگاه کاربران