مالزی می‌خواهد به قطب فین تک اسلامی تبدیل شود

۹۹/۰۷/۱۰

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۸ میزان وام‌های اسلامی نسبت به سال گذشته ۸.۸ درصد افزایش یافته است. در این میان مالزی می‌خواهد به قطب فین‌تک کشورهای اسلامی‌تبدیل شود. این گزارش همچنین به افزایش تقاضا برای خدمات مالی شرعی در سراسر جهان اشاره می‌کند. رایس حسین رئیس هیئت مدیره شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی […]

Fintech Investment Financial Internet Technology Concept

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۸ میزان وام‌های اسلامی نسبت به سال گذشته ۸.۸ درصد افزایش یافته است. در این میان مالزی می‌خواهد به قطب فین‌تک کشورهای اسلامی‌تبدیل شود.

این گزارش همچنین به افزایش تقاضا برای خدمات مالی شرعی در سراسر جهان اشاره می‌کند.

رایس حسین رئیس هیئت مدیره شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی معتقد است که مالزی در جایگاه خوبی در زمینه بانکداری اسلامی قرار دارد و بانکداری اسلامی ۳۲ درصد از مشتریان خدمات مالی مالزی را به خود اختصاص داده است.

با این وجود صندوق بین‌المللی پول عقیده دارد که بانکداری اسلامی در مالزی هنوز یک نوزاد محسوب می‌شود و تنها چند استارت‌آپ و شرکت‌های کوچک و متوسط در این زمینه فعال هستند و هنوز در مقایسه با اندونزی از سرعت و چابکی و لازم برخوردار نیستند.

مالزی

تعداد استارتاپ‌های فین‌تک اسلامی به تفکیک کشور

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی که در سال 2018 در دوبی برگزار شد، مالزی با 18 استارتاپ، بزرگترین هاب فین تک اسلامی از نظر تعداد استارتاپ‌های فعال در این حوزه در جهان شناخته می‌شود.

بعد از مالزی، بریتانیا و اندونزی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. طبق تحقیقات موسسه Pew، در سال 2015 نزدیک به 1/8 میلیارد مسلمان در دنیا وجود داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2060 جمعیت مسلمانان به بیش از 3 میلیارد نفر برسد.

از این رو، مالزی قصد دارد با توجه به پیشتازی و قدرتش در زمینه بانکداری اسلامی، به برترین کشور در حوزه فناوری‌های مالی اسلامی تبدیل شود.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد