ضرب الاجل ۲۴ ساعته سازمان حمایت به اپراتورهای همراه

۹۹/۰۴/۳۰

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک ضرب الاجل ۲۴ ساعته به آنها فرصت داده تا نحوه فروش و قیمت بسته‌های اینترنت خود را به زمان قبل از ۱۳ تیر ماه سال جاری بازگردانند. براساس خبری که بر خروجی سایت وزارت صنعت و معدن و […]

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک ضرب الاجل ۲۴ ساعته به آنها فرصت داده تا نحوه فروش و قیمت بسته‌های اینترنت خود را به زمان قبل از ۱۳ تیر ماه سال جاری بازگردانند.

براساس خبری که بر خروجی سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت قرار گرفته، عباس تابش، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته‌های اینترنت را مطابق روال قبل از تاریخ ۱۳ تیر ماه اجرا کنند.

۱۵ تیر ماه و بعد از تخلف اعلام شده از سوی رگولاتوری در تغییر حجم و قیمت بسته‌های اینترنتی از سوی همراه اول و ایرانسل، حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری با انتشار نامه‌ای در توئیتر خود خبر از شکایت این نهاد مقررات‌گذاری حوزه ICT را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را داد. در نهایت نیز هفته گذشته  سخنگوی سازمان حمایت در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی اعلام کرد که به هیچ وجه از حقوق مصرف‌کنندگان و تخلف اپراتورها نخواهند گذشت و به زودی حکم نهایی در این زمینه صادر خواهد شد. در آن زمان یاسر رایگانی اعلام کرده بود که اپراتورها ملزم خواهند شد که مبالغ اضافی دریافتی از مشترکان در قالب بسته‌های اینترنتی را به آنها بازگردانند.

 

عدم واکنش مدیران همراه اول و ایرانسل

حالا سازمان حمایت اعلام کرده که پیرو جلسات برگزار شده و مذاکرات تلفنی با مدیران عامل شرکت‌های اپراتور تلفن همراه، در هفته گذشته در خصوص تغییر روش فروش، حذف برخی از بسته‌ها و عدم هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان دستگاه حاکمیتی ناظر (بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات الزامی است)، طی نامه‌ای از آنان خواست تا ظرف مدت ۲۴ ساعت، این تخلف خود را اصلاح کنند. البته در این خبر مشخص نشده که مبالغ اضافی گرفته شده توسط مشترکان این اپراتورها آیا قرار است به حساب آنها بازگردانده شود یا خیر.

روز گذشته (۲۸ تیر) نیز رئیس رگولاتوری از ابلاغ شدن نامه‌ای به همراه اول و ایرانسل برای پرداخت جریمه ۲ میلیارد تومانی به خاطر بالا بردن تعرفه بسته‌های اینترنتی بدون هماهنگی با این سازمان خبر داد. با وجود گذشت نزدیک به ۳ هفته از این تخلف هنوز مدیران همراه اول و ایرانسل هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق‌ها نداشته‌اند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد