سرمایه گذاری ایرانسل در پیامرسان گپ

۹۷/۱۱/۳

روز گذشته شرکت ایرانسل با انتشار اطلاعیه ای از سرمایه گذاری مشترک ایرانسل و پیامرسان گپ در پیامرسان گپ خبر داد. موضوع سرمایه گذاری مشترک احتمالا به این معناست که بخشی از مبلغ افزایش سرمایه توسط مجموعه موسس پیامرسان گپ تامین خواهد شد و به این ترتیب سرمایه گذاری مشترک اتفاق می افتد. نکته جالب […]

روز گذشته شرکت ایرانسل با انتشار اطلاعیه ای از سرمایه گذاری مشترک ایرانسل و پیامرسان گپ در پیامرسان گپ خبر داد. موضوع سرمایه گذاری مشترک احتمالا به این معناست که بخشی از مبلغ افزایش سرمایه توسط مجموعه موسس پیامرسان گپ تامین خواهد شد و به این ترتیب سرمایه گذاری مشترک اتفاق می افتد.

نکته جالب دیگر در مورد این خبر، سرمایه گذاری مستقیم مجموعه ایرانسل می باشد. ایرانسل پیش از این از طریق مرکز نوآوری ایرانسل اقدام به سرمایه گذاری در فضای استارتاپی کشور کرده بود و همچنین به صورت غیرمستقیم به عنوان یکی از سهامداران مجموعه IIG (مالک اسنپ) نقش پررنگی در این فضا داشته است. اما در این مورد شرکت ایرانسل به صورت مستقیم روی پیامرسان گپ سرمایه گذاری کرده و هدف از این سرمایه گذاری توسعه خدمات گپ بازار بین المللی عنوان شده است.

اطلاعیه مشترک ایرانسل و پیامرسان گپ

با این حساب ظاهرا ایرانسل در این همکاری در حوزه تامین زیرساخت موردنیاز و همچنین ایجاد ارتباطات بین المللی برای توسعه پیامرسان گپ با این مجموعه همکاری می کند. در تایید این موضوع، به نظر می رسد همکاری گپ با دو شرکت کیف پول در قاره آفریقا (که حدود یک ماه پیش اعلام شده بود) هم توسط ایرانسل و از طریق ارتباط این شرکت با مجموعه MTN شکل گرفته است.
بنابراین می توان گفت این سرمایه گذاری بر خلاف سرمایه گذاری همراه اول در آچاره و اوبار، می تواند از نوع سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی یا CVC باشد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد