دیتابیس استارتاپ رایچت هک شد

۹۹/۱۱/۱۲

یک هکر کلاه سفید و محقق امنیتی به نام «باب دیاچنکو» که خبر لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را اعلام کرده بود، اکنون اعلام کرده است که کل دیتابیس استارتاپ رایچت افشا شده است. رایچت هنوز این موضوع را تایید یا رد نکرده اما اعلام کرده که در حال بررسی این ادعاست. «قادر […]

یک هکر کلاه سفید و محقق امنیتی به نام «باب دیاچنکو» که خبر لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را اعلام کرده بود، اکنون اعلام کرده است که کل دیتابیس استارتاپ رایچت افشا شده است. رایچت هنوز این موضوع را تایید یا رد نکرده اما اعلام کرده که در حال بررسی این ادعاست. «قادر صادقی» مدیرعامل رایچت گفت این استارتاپ به زودی بیانیه‌ای در همین رابطه منتشر می‌کند. او همچنین در توییتر وعده اطلاع‌رسانی شفاف را داده است.

رایچت

رایچت یک پلتفرم گفتگوی آنلاین است که تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارهای ایرانی، برای ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند.

اکنون یک محقق امنیتی اعلام کرده است که کل دیتابیس رایچت، از جمله ۲۶۷ میلیون حساب کاربری به همراه نام، ایمیل، پسورد، متادیتا و چت‌های رمزگذاری شده افشا شده است. این محقق همچنین نوشته که بات حمله کننده، کل بانک اطلاعاتی را تخریب و یا آن را حذف کرده است. پس از این توییت، دیگر کاربران ایرانی نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند و تا به این لحظه خبری از بیانیه رسمی رایچت نیست. رایچت هنوز هیچ‌یک از این اطلاعات را تایید یا رد نکرده است و باید دید پاسخش به این موضوع چیست.

رایچت

لو رفتن اطلاعات کاربران یک پلتفرم ایرانی برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و در یک سال اخیر بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی با این مشکل مواجه شده‌اند که برخی از آن‌ها رسانه‌ای شده است و برخی نیز خیر. در ماه‌های اخیر برخی نیروهای ارشد و فنی استارتاپ رایچت از این مجموعه جدا شده‌ و پلتفرم مشابهی را تاسیس کرده‌اند.

مدیرعامل رایچت ساعاتی پس از انتشار این خبر در پاسخ به خبرنگار می‌گوید در حال تهیه یک بیانیه خبری است که به زودی آن را منتشر خواهد کرد و اطلاعات بیشتری از این حمله را با کاربران خود در میان خواهد گذاشت. اکانت رسمی این مجموعه در حال حاضر نیز در شبکه اجتماعی توییتر گفته که واحد فنی در حال بررسی این مسئله است و گزارش‌هایی شفاف را منتشر می‌کند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد