دو استارت‌آپ «باما» و «ماشینچی» همکار می‌شوند

۹۹/۱۰/۱۵

«باما»،پلتفرم خرید و فروش خودرو و «ماشینچی» مرجع کارشناسی مکانیزه خودرو همکاری خود را با هدف تکمیل زنجیره ارزش خدمات مورد ارائه به کاربران در فرآیند معامله خودرو، از انتخاب و کارشناسی گرفته تا پرداخت وام برای خرید خودرو و همچنین خدمات تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی، آغاز کردند. محمدحسن فرازمند، مدیر بازاریابی باما […]

«باما»،پلتفرم خرید و فروش خودرو و «ماشینچی» مرجع کارشناسی مکانیزه خودرو همکاری خود را با هدف تکمیل زنجیره ارزش خدمات مورد ارائه به کاربران در فرآیند معامله خودرو، از انتخاب و کارشناسی گرفته تا پرداخت وام برای خرید خودرو و همچنین خدمات تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی، آغاز کردند.

محمدحسن فرازمند، مدیر بازاریابی باما درمورد چرایی این همکاری گفت: «همکاری ما با ماشینچی یک همکاری استراتژیک است. این همکاری چند جنبه مختلف دارد. یکسری نیازها در بازار خودرو وجود دارد که از منظر ما هنوز به آنها توجه نشده است. یکی از آنها کارشناسی خودرو است. در این زمینه اعتقاد داریم که با راه‌حل‌های کنونی کارشناسی کامل خودرو امکان‌پذیر نیست.»

او ادامه داد: «حالا در این مورد با به روزترین تجهیزاتی که در «ماشینچی» وجود دارد، سعی می‌کنیم کارشناسی ۳۶۰ درجه خودرو را ارائه دهیم. یعنی خودروها را از نظر تکنیکال و فنی تا رنگ و بدنه و سیستم الکترونیک خودرو را به صورت یک پکیج کامل مورد بررسی قرار می‌دهند.»

به گفته فرازمند نمی‌توان یک خودروی گران‌قیمت را تنها در خیابان و بدون ابزار کارشناسی کرد؛ اما در ماشینچی صفر تا صد خودرو با ابزارهای مجهز کاملا بررسی می‌شود.
«باما»

باما و ماشینچی، دو استارت‌آپ فعال در حوزه خودرو برای معامله و کارشناسی خودرو همکاری‌ خود را آغاز کردند.

آنطور که فرازمند عنوان می‌کند گزارش کارشناسی که ماشینچی صادر می‌کند، تحت پوشش بیمه است. او در این مورد بیان کرد: «الان در بازار اگر در کارشناسی خودرو خطایی رخ داد، تا ۱۰ برابر میزان کارشناسی را برمی‌گردانند؛ اما امکان دارد افراد بیشتر از این هزینه‌ها ضرر کنند. به همین خاطر گزارش کارشناسی ماشنیچی تحت پوشش بیمه است. چون در ماشینچی کل فرآیند کارشناسی توسط خبره‌ترین افراد و به‌روزترین تجهیزات اتفاق می‌افتد، بیمه قبول کرده است که گزارش کارشناسی را برای جبران خسارت پوشش دهد.»

او همچنین افزود: «از دیگر خدماتی که در این همکاری ارائه می‌شود، بحث تسهیلات خرید خودرو است. این تسهیلات هم می‌تواند به خودروی نو و هم خودروی  کارکرده تعلق گیرد؛ اما در حال حاضر این تسهیلات را به خودروهای ایرانی یا مونتاژ داخل ارائه می‌دهیم.» او در توضیح چگونگی ارائه این تسهیلات گفت: «این تسهیلات به این صورت است که کاربران می‌توانند زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند. بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هم تنها با معرفی یک ضامن و اگر مدارک کامل بود، در ۴۸ ساعت وام دریافت کنند.»

مدیربازاریابی «باما» تاکید کرد که دریافت وام در ۴۸ ساعت نکته بسیار مهمی است و تمام این فرآیند ارائه تسهیلات هم به صورت آنلاین است.  فرازمند بیان کرد: «پیش از این اگر کسی می‌خواست وام بگیرد، باید به مرکزی مراجعه می‌کرد و فرآیند طولانی باید سپری می‌شد. حالا از این طریق به صورت آنلاین کاربران می‌توانند دریابند که آیا واجد شرایط وام گرفتن هستند یا خیر و تا چه سقفی می‌توانند وام دریافت کنند و بازپرداخت آن به چه صورت است.»

به گفته فرازمند پس از دریافت وام، خریدار باید ماشینی که می‌خواهد خریداری کند، را معرفی می‌کند تا در ماشینچی مورد کارشناسی قرار دهد و سپس معامله انجام می‌شود.

«باما»

با همکاری «باما» و «ماشینچی» کاربران برای خرید خودرو می‌توانند زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند همچنین بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هم تنها با معرفی یک ضامن وام دریافت کنند

فرازمند بستر معامله امن را از دیگر خدماتی نام برد که در همکاری باما و ماشینچی ایجاد می‌شود و در توضیح این خدمت گفت: «بستر معامله امن، خدمتی است که تاکنون وجود نداشته است. معامله خودرو مخاطرات بسیاری برای خریدارها و فروشندگان داشت. به عنوان مثال خریدار بیعانه‌ای پرداخت می‌کرد و بعد متوجه می‌شد که فروشنده ممنوع المعامله است یا ماشین خلافی سنگینی دارد.»

او در ادامه افزود: «حالا در بستر معامله امن ماشینچی معاملات به صورت شفاف و امن انجام می‌شوند. یعنی در لحظه ابتدایی که معامله انجام می‌گیرد، به صورت شفاف و مشخص اگر خودرو خلافی داشته باشند یا فروشنده بدهی مالیاتی داشته باشد و غیره تعیین می‌شود و خریدار می‌تواند معامله را ادامه ندهد.»

فرازمند گفت که به منظور ایجاد شفافیت هرچه بیشتر، انجام کلیه مراحل معامله از کارشناسی تا تنظیم سند قطعی با نظارت نماینده رسمی دادگستری انجام می‌شود. او تاکید کرد که استقرار نمایندگی بیمه، دفتر اسناد رسمی و نماینده تعویض پلاک در محل معامله باعث می‌شود کل فرآیند معامله خودرو در یک محل و با یک بار مراجعه قابل انجام باشد.

مدیربازاریابی «باما»درمورد نقش باما در این همکاری هم گفت: «باما پرمخاطب‌ترین وبسایت خرید و فروش خودرو است. کاربرانی که در باما به دنبال خودرو هستند، همیشه به دنبال این هستند تا کارشناسی خودرو هم انجام شود. کاری که ما انجام می‌دهیم هدایت این کاربران به سمت ماشینچی برای کارشناسی خودرو و خدمات معامله است و این خدمات هم به صورت مشترک روی پلتفرم ماشینچی و باما عرضه می‌شود.»

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد