ارتقای انگیزه شرکت‌های دانش بنیان در جهت رشد استارتاپ‌ها

۹۹/۰۵/۸

حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر سال جهش تولید بر ضروت حمایت از شرکت‌های استارتاپی برای ورود به بورس تاکید کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که در مقطع کنونی باید به آن توجه داشت ارتباط جدی بین دانشگاه‌ها و تولید است که شرکت‌های دانش بنیان در این بین می‌توانند […]

حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر سال جهش تولید بر ضروت حمایت از شرکت‌های استارتاپی برای ورود به بورس تاکید کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که در مقطع کنونی باید به آن توجه داشت ارتباط جدی بین دانشگاه‌ها و تولید است که شرکت‌های دانش بنیان در این بین می‌توانند در این زمینه فعالانه عمل کنند.

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توان، نتایج تجارب علمی اثبات شده را در زمینه‌های مختلف به جامعه عرضه کرد.

وی اضافه کرد: به همین علت، حمایت از شرکت‌‎های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت دارد که معاونت علمی ریاست‌جمهوری حمایت ویژه‌ای از دولت داشته باشد و مجلس و سازمان برنامه‌ و بودجه باید حمایت جدی‌تر به لحاظ قانونی و اعتباری از استارآپ‌ها داشته باشند.

 

شرکت‌های دانش بنیان

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:

قطعا ورود این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به بورس می‌‎تواند کمک شایانی در حوزه تأمین مالی به آن‌ها باشد و در سال جهش تولید باید به ورود استارتاپ‌ها برجسته به بورس کمک کرد چراکه ورود این شرکت‌ها به بورس منجر به توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

وی یادآور شد: ورود استارتاپ‌ها به بورس موجب رسمیت بخشی به استارتاپ‌ها و تشویق جوانان برای ورود به عرصه‌های استارتاپی خواهد شد و علاوه بر تأمین سرمایه برای این شرکت‌ها، منجر به اشتغالزایی برای قشر تحصیلکرده و نخبگانی جامعه نیز می‌شود. حتی توسعه فعالیت این شرکت‌ها منجر به جلوگیری از فرار مغزها و حتی بسترسازی برای بازگشت بسیاری از نخبگان به کشور خواهد شد.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس در آخر تأکید کرد: هدف ما کمک و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی است که در این راستا فعالیت می‌کنند، لذا این اقدامات می‌تواند مقابله‌ای جدی در برابر تهدیدات اقتصادی آمریکا باشد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد