توقف فعالیت چیلیوری

۹۸/۱۲/۲۶

صبح امروز علیرضا صادقیان مدیرعامل چیلوری با انتشار بیانیه ای در حساب توییتری خود خبر از توقف فعالیت های 4.5 ساله این شرکت داد. مدیرعامل چیلیوری در این بیانیه افت بیش از 70 درصدی میزان سفارش آنلاین غذا در پی شیوع ویروس کرونا و عقب افتادن فرآیند جذب سرمایه دلیل اصلی توقف فعالیت چیلیوری اعلام […]

صبح امروز علیرضا صادقیان مدیرعامل چیلوری با انتشار بیانیه ای در حساب توییتری خود خبر از توقف فعالیت های 4.5 ساله این شرکت داد. مدیرعامل چیلیوری در این بیانیه افت بیش از 70 درصدی میزان سفارش آنلاین غذا در پی شیوع ویروس کرونا و عقب افتادن فرآیند جذب سرمایه دلیل اصلی توقف فعالیت چیلیوری اعلام شد. با اعلام توقف فعالیت های چیلیوری پرچالش ترین سال این شرکت با تلخی به پایان رسید. در ادامه نگاهی به مهم ترین اتفاقات رخ داده برای این شرکت در سال 98 خواهیم داشت.

شکایت از اسنپ فود

یکی از پرسر و صداترین پرونده های اکوسیستم استارتاپی کشور مربوط به شکایت چیلوری از اسنپ فود به دلیل اقدامات انحصارگرانه بود. در 22 مهر ماه، شورای رقابت رای به «غیر رقابتی بودن» فعالیت اسنپ فود و توقف این نوع فعالیت داد و این شرکت را ۱۰۰ میلیون تومان جریمه کرد. پس از این در 19 بهمن ماه درخواست تجدید نظر اسنپ فود رد و رای قبلی نهایی شد.

ادغام با ریحون

در اختیار داشتن بخش قابل توجهی از بازار سفارش آنلاین توسط اسنپ فود، موجب آن شد که چیلیوری و ریحون به منظور افزایش توان رقابت خود با اسنپ در هم ادغام شوند.  ادغام نت برگ-تخفیفان و چیلیوری-ریحون را حاصل توافقات دو سرمایه گذار بزرگ اکوسیستم استارتاپی یعنی کسب و کار ایرانیان و سرآوا رخ داد.

جذب سرمایه از دیجی کالا

پس از ادغام چیلیوری و نت برگ، خبری منتشر شد که دیجی کالا، چیلیوری را خریداری کرده است. خبری که توسط مدیرعامل چیلیوری تکذیب شد و عنوان شد که “چیلیوری در ماه‌های گذشته با سرمایه‌گذاران متعددی برای جذب سرمایه در‌حال مذاکره بوده است. موضوع سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا در چیلیوری همچنان در حال بررسی بوده و مذاکرات هنوز نهایی نشده است ”.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد