معرفی تیم‌های منتخب برای جذب سرمایه در رویداد سکوی پرتاب «۱۰۰ استارت‌آپ»

۹۹/۰۶/۲۸

۳۰ تیم در اختتامیه رویداد سکوی پرتاب «مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ» از سوی داوران برای جذب سرمایه انتخاب شدند. دراین رویداد که روز گذشته (۲۷ شهریورماه) در مرکز رویداد سلام برگزار شد،۶۰ تیم استارت‌آپی مورد بررسی قرار گرفتند. مجموعه «۱۰۰ استارت آپ» مهرماه سال ۹۸ با همکاری موسسه دانش‌بنیان برکت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و […]

۳۰ تیم در اختتامیه رویداد سکوی پرتاب «مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ» از سوی داوران برای جذب سرمایه انتخاب شدند. دراین رویداد که روز گذشته (۲۷ شهریورماه) در مرکز رویداد سلام برگزار شد،۶۰ تیم استارت‌آپی مورد بررسی قرار گرفتند.

مجموعه «۱۰۰ استارت آپ» مهرماه سال ۹۸ با همکاری موسسه دانش‌بنیان برکت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف سرمایه‌گذاری سالانه ۲۰ میلیارد تومان روی ۱۰۰ استارت آپ در مرحله بذری و پیش‌بذری راه‌اندازی شد.

تاکنون ۲ دوره از رویداد جذب سرمایه این مجموعه با نام سکوی پرتاب برگزار شده است. در دوره اول  ۱۵ استارت‌آپ به عنوان برگزیدگان برای آغاز فرایندها و گفت‌وگوهای رسمی سرمایه‌گذاری برگزیده شدند و در دوره دوم که روز گذشته در مرکز رویدادهای سلام برگزار شد، در مدت تقریبا ۱۰ ساعت داوران ۶۰ تیم را مورد بررسی قرار دادند که از این تعداد ۳۰ تیم برای گذراندن فرآیندهای جذب سرمایه برگزیده شدند.

«۱۰۰ استارت‌آپ»
مسائل مورد بررسی داوران

ارسلان باسلی‌زاده، مدیر ارتباطات و رسانه مجموعه ١٠٠ استارت آپ در مورد این رویداد گفت: «تیم‌های استارت‌آپی ۴ تا ۵ ماه در صف داوری بودند. البته شیوع کرونا سبب شد در روند داوری مشکلاتی ایجاد شود؛ اما ما در جلسات غیرحضوری ۷۰۰ تیم را بررسی کردیم و پس از برگزاری جلسات بسیار ۶۰ تیم انتخاب شدند که در رویداد داوری شدند.»

باسلی‌زاده در مورد اینکه چه استارت‌آپ‌هایی با چه ایده‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: «مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ به صورت عمومی روی تمام استارت‌آپ‌ها با هرایده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند.تیم‌ها هم در هر حوزه‌ای که هستند، خدمات و ایده‌های خود را ارائه می‌دهند و مورد بررسی قرار می‌گیرند.»

به گفته باسلی‌زاده در رویداد این دوره داورها مسائلی چون شرایط بازار تیم‌ها، خصوصیات تیم‌ها، توانایی تیم‌ها در ارائه خدمت و محصولاتشان مقابل داوران و اندازه مارکتشان را مورد بررسی قرار می‌دهند. او همچنین تاکید کرد: «در رویداد امروز همچنین یکسری اقدامات جانبی هم انجام می‌شود که انجام همه این فعالیت‌ها برای تیم‌ها امتیاز دارد و در داوری تاثیر دارد.»

تیم‌ها ایده‌‌های خود را روی بنر ثبت می‌کردند تا تیم‌های دیگر به آنها رای دهند

او همچنین بیان کرد: «در حاشیه رویداد کارگاه تطبیق بازار داریم که پس از پایان کارگاه از تیم‌ها یکسری سوال پرسیده می‌شود و به بهترین پاسخ هم امتیاز داده می‌شود. این امتیازها در امتیازهای اصلی تیم‌ها تاثیر دارد. علاوه بر آن در محوطه بیرونی بنری زدیم و تیم‌ها ایده‌های خود را روی آن می‌نویسند و تیم‌های دیگر به ایده‌ها رای می‌دهند. هرتیمی که رای بیاورد به امتیاز اصلی تیم اضافه می‌شود.»

باسلی‌زاده درمورد داوری این دوره از رویداد گفت: «داورها از افراد توانمند اکوسیستم هستند. آنها در حوزه‌های مختلف از سلامت و بیوتکنولوژی تا ارائه خدمات و سرویس‌ها فعالیت می‌کنند و در این رویداد تیم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.»

در حاشیه این رویداد همچنین در بخشی به نام «کافه نشانی» تیم‌ها می‌توانستند از مشاوره‌های منتورها بهره‌مند شوند. در اختتامیه این رویداد داوران تیم‌های منتخب را معرفی کردند که این تیم‌ها عبارتند از «استدیو پرتو»، «بهزی»، «منو»،«هووم»، «اسپو»، «وی‌لرنو»، «بوتیک»، «باینو»، «چمدون»، «حامی‌باش»، «آن‌آموز»، «خشک‌شویی اتوبان»، «سینا طب نوین»، «دیبانگاران تن‌پوش گستر»، «دون‌دوک»، «نورولند»، «سمف‌کیدز»، «چی خوبه»،« چارچرخ»، «سه‌کنج»، «رنکینگ»، «نت‌بوک»، «ترید‌هاب»، «اکتیویا»، «تک بی»، «دروا»، «اسپیکا»، «قلمه»، «دورطب» و «قلنج»

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد