نماد اعتماد الکترونیکی بیش از هزار کسب‌وکار اینترنتی تعلیق شد

۹۹/۰۹/۵

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در شش‌ماهه‌ی اول سال، دو هزار و ۸۵۰ کسب‌وکار اینترنتی متخلف را شناسایی و نماد اعتماد الکترونیکی یک هزار و ۲۶۶ مورد را تعلیق کرد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد در شش‌ماهه‌ی اول سال، تعداد دو هزار و ۸۵۰ کسب‌وکار اینترنتی متخلف شناسایی کرده که نماد اعتماد الکترونیکی یک هزار […]

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در شش‌ماهه‌ی اول سال، دو هزار و ۸۵۰ کسب‌وکار اینترنتی متخلف را شناسایی و نماد اعتماد الکترونیکی یک هزار و ۲۶۶ مورد را تعلیق کرد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد در شش‌ماهه‌ی اول سال، تعداد دو هزار و ۸۵۰ کسب‌وکار اینترنتی متخلف شناسایی کرده که نماد اعتماد الکترونیکی یک هزار و ۲۶۶ مورد آن‌ها تعلیق شده است. این امر با بهره‌گیری از ابزار پایشگر هوشمند صورت گرفت که به‌منظور نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پایشگر هوشمند تعداد ۳۲۵ هزار کسب‌وکار اینترنتی را پایش و دو هزار و ۸۵۰ کسب‌وکار متخلف را شناسایی کرده است.

تخلف کسب‌وکارها که توسط پایشگر هوشمند شناسایی شده، شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه‌ی کالا و خدمات ممنوعه
  • فعال بودن درگاه پرداخت کسب‌وکارهای فاقد نماد اعتماد الکترونیکی یا دارای نماد تعلیق‌شده
  • جعل نماد اعتماد الکترونیکی
  • عدم بارگذاری وب‌سایت کسب‌وکارها
  • انتقال وب‌سایت‌ کسب‌وکارهای بدون نماد اعتماد الکترونیکی روی وب‌سایت کسب‌‌وکارهای نماددار
  • فیشینگ در کسب‌و‌کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی
  • تطابق نداشتن کالا و خدمات ارائه‌شده با اظهار طبقه‌بندی مد نظر کسب‌وکار
  • تطابق نداشتن شخصیت حقیقی یا حقوقی اظهارشده با شخصیت ارائه‌شده در وب‌سایت کسب‌و‌کار

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌‌عنوان متولی ساماندهی و نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی، با ایجاد درگاه یکپارچه‌ی نظارت توانسته است کسب‌‌وکارها را به‌ شکل متمرکز پایش کند و سعی دارد از وقوع تعداد تخلفات زیادی جلوگیری کند.

استفاده از ربات پایشگر هوشمند هم در راستای همکاری با دستگاه‌‌های ناظر صورت گرفته است. پایشگر هوشمند از هوش مصنوعی و الگوریتم  یادگیری عمیق ماشین و پردازش تصویر در اجرای سناریوهای تخلف استفاده می‌کند و تاکنون توانسته است هشت سناریوی تخلف با این روش پیاده‌سازی کند. قرار است سناریوهای دیگری برای شناسایی تخلف در کسب و کارهای اینترنتی پیاده‌سازی شود تا بتوان با استفاده از هوش مصنوعی، نیاز به پایش انسانی را بیش‌ازپیش کاهش داد و درصد خطای نظارت را تا حد ممکن به حداقل رساند.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد