چرا باید از خرید فالوور اینستاگرامی پرهیز کنیم؟

۹۹/۰۶/۳

اغلب اوقات با اینکه می دانید محتوای تولیدی شما در اینستاگرام از دسته محتواهای خوب است اما ممکن است وسوسه حضور دنبال کننده های بیشتر در صفحه تان، تبدیل شدن به یک سلبریتی یا اینفلوئنسر و یا معروف شدن برندتان شما را به سمت خرید دنبال کننده یا فالوور ببرد. سرویس های بسیاری وجود دارند […]

اغلب اوقات با اینکه می دانید محتوای تولیدی شما در اینستاگرام از دسته محتواهای خوب است اما ممکن است وسوسه حضور دنبال کننده های بیشتر در صفحه تان، تبدیل شدن به یک سلبریتی یا اینفلوئنسر و یا معروف شدن برندتان شما را به سمت خرید دنبال کننده یا فالوور ببرد.

سرویس های بسیاری وجود دارند که به شما این امکان را می دهند تا به راحتی و با هزینه کم فالوور بخرید اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این روش ساده و ارزان که همه افراد تمایل به انجام آن دارند قانونی، مطمئن و ارزشمند است؟ آیا دستاوردی برای کسب و کار شما دارد؟

در زیر به سوالاتی که ممکن است در رابطه با خرید فالوورهای اینستاگرامی برایتان ایجاد شود پاسخ داده ایم تا دید بهتری نسبت به چگونگی کار بسترهای خرید فالوور داشته باشید.

آیا می توانم فالوور اینستاگرامی بخرم؟

بله! با یک جستجوی کوتاه در گوگل سرویس های ازران قیمت بسیاری را می یابید که می توانید با پرداخت تنها 10 دلار در یکی از آن ها، به 1000 فالوور دسترسی پیدا کنید. اما باید بدانید که این پول را فقط برای تعداد پرداخت می کنید چرا که تعداد زیادی از اکانت هایی که خریداری کرده اید یا ربات هستند و یا حساب کاربری آن ها غیرفعال شده است. این به این معنی است که این اکانت ها هیچ وقت درگیر پست های شما نخواهند شد.

وقتی فالوور می خرید و فقط بابت تعداد پول می دهید دیگر هیچ ضمانتی برای درگیر شدن مخاطب وجود نخواهد داشت.

اینستاگرام

علاوه بر شیوه خرید مستقیم فالوور شما می توانید بر اساس استراتژی هایی مانند مکان، استفاده از هشتگ، نوع حساب، جنسیت و … هزینه پبردازید و در حالت ایده آل حساب هایی که بر این اساس توسط سرویس ها از جانب شما دنبال می شوند شما را فالو خواهند کرد.

با این روش فالوورهایی که شما را فالو خواهند کرد بیشتر شبیه به افراد واقعی هستند اما بازهم میزان درگیری آن ها در صفحه شما مشخص نخواهد بود و این هزینه و سرمایه گذاری شما ریسک بالایی خواهد داشت چرا که ممکن است آن فالوورها شما را فالو نکنند یا مدت زیادی طول بکشد تا این کار را انجام دهند.

اگر اولویت شما فقط داشتن دنبال کنندگان زیاد است، این خدمات و سرویس ها قطعاً می توانند به شما کمک کنند. اما یادتان باشد این فالوورها احتمالا هیچ وقت لایک یا کامنت بر روی پست شما نخواهند گذاشت و اگر بیش از اندازه درگیر فالوورهای فیک شوید و فالوورهای ارگانیکتان کم شود اعتبارتان را با مخاطبان واقعی خود خراب خواهید کرد.

فکر کنید اگر صفحه ای را ببینید که عمده مخاطبانش حساب های غیر فعال یا ربات ها باشند چه احساسی خواهید داشت؟ ممکن است احساس کنید این برند شما را با این روش فریب داده است و نمی تواند با تولید یک محتوای خوب دنبال کننده های حقیقی و معتبر جمع کند.

آیا باید فالور اینستاگرام بخرید ؟

خریدن فالوور ایده خوبی نیست چرا که دنبال کنندگان خریداری شده عمدتا افراد حقیقی نیستند، بنابراین با پست های شما درگیر نخواهند شد. این به این معنی است که پست های شما در جستجو، صفحات یا اخبار جدید مخاطبان واقعی شما نمایش داده نمی شوند. همچنین اندازه گیری معیارها باوجود این فالوورهای فیک کار را دشوار خواهد کرد. حاصل خرید دنبال کنندگان اینستاگرام یک سرمایه گذاری هدررفته است چراکه حساب های شما اغلب دنبال نمی شوند.

این دنبال کنندگان خریداری شده هیچ ارزش بلند مدتی برای محتوای پروفایل شما ندارند. دنبال کننده هایی که خریداری می کنید ممکن است در هنگام ورود به عنوان یک دنبال کننده، نظر، لایک و زاویه دید به شما بدهند اما وقتی که گزارش خود را درباره نحوه عملکرد حساب اینستاگرامتان شروع می کنید میبینید که آمارها دقیق و درست نیستند.

میزان درگیری مخاطبان در پست های شما کلید چگونگی انتشار پست ها طبق الگوریتم اینستاگرام به کاربران است، بنابراین حتی اگر 10000 دنبال کننده فیک داشته باشید چون این فالوورها در پست شما مشارکت ندارند پست شما احتمالا در اخبار روزانه به مخاطبان شما نمایش داده نخواهد شد و همچنین در هیچ صفحه جست و جوی دیگری نشان داده نمی شود.

فالوورهای اینستاگرام

داشتن تعداد زیاد دنبال کننده به صورت غیر منطقی باعث می شود، سایر مخاطبان به شما اعتماد نکنند و متوجه تناقض در پست های شما شوند. چرا که منتطقی نیست پست های شما با داشتن 10000 فالوور فقط 4 لایک داشته باشند. بنابراین به همین سادگی مخاطبان واقعی تان متوجه خرید فالوورهای فیک تان خواهند شد.

بدون داشتن دنبال کننده های واقعی که با محتوای شما درگیر باشند، پست های شما اساساً از همه مخفی می شوند به جز مخاطبان غیرمجاز شما. به علاوه، دنبال کننده های غیر واقعی شما پست شما را در هیچ یک از کانال هایشان به اشتراک نمی گذارند و آنها در زندگی واقعی با دوستان یا خانواده در مورد برند شما بحث نمی کنند چرا که آن ها اصلا در زندگی واقعی وجود ندارند! این مدل از دنبال کنندگان می توانند معیارهای عملکرد شما را تحریف کنند.

اگر درصد بالایی از مخاطبانتان واقعی نباشند اندازه گیری این مساله که چقدر مخاطب هدف شما با برند شما ارتباط دارد غیرممکن است. چگونه می توانید پست هایی را که با مخاطب واقعی شما مشارکت داده می شود اندازه گیری کنید اگر این ربات ها و حساب های غیرفعال لا به لای مخاطبان واقعی تان باشند؟

اگر ندانید پست‌های شما دقیقا چه اتفاقی برایشان می افتد یا مخاطبان واقعی چه فکری درباره شان می‌کنند، هیچوقت نمی توانید دنبال کننده‌های اینستاگرام را به مشتری های واقعی تبدیل کنید و این امنیاز را از دست می دهید.

در نهایت، اگر برای دنبال کنندگان اینستاگرام خود هزینه کنید، هزینه دنبال کنندگان با کیفیت و واقعی را نمی پردازید. شما فقط برای یک شماره خالی هزینه پرداخت می کنید. و از آنجا که الگوریتم اینستاگرام تا حد زیادی با درگیری گره خورده است نه دنبال کنندگان، خرید دنبال کنندگان راه حل طولانی مدت نیست. در واقع، اصلاً راه حل نیست!

زمان، انرژی و پولی را که می خواهید برای خرید دنبال کنندگان اختصاص دهید برای ایجاد روابط واقعی با یک مخاطب واقعی خرج کنید و روی این موضوع متمرکز شوید. اگر محتوای شما جذاب و معتبر باشد، دنبال کنندگان وفادار شما بدون نیاز به رشوه، این محتوا را پخش می کنند و با نام تجاری شما درگیر می شوند.

اخیرا اینستاگرام بستر خود را بروز کرده و دنبال کنندگان غیر واقعی را شناسایی و پاک می کند. این مجموعه هرگونه لایک، دنباله یا اظهارنظر از برنامه های شخص ثالث را که برای رشد مصنوعی مخاطبان حساب ها طراحی شده اند پاک می کند. درواقع با خرید دنبال کننده، شما دستورالعمل های انجمن Instagram  را نقض می کنید و ممکن است باعث ایجاد واکنشی از سوی ناظران اینستاگرام شوید.

اینستاگرام به دنبال حفظ تعامل واقعی در بسترش و محافظت از حساب ها و تجربیات واقعی است. فعالیت های جعلی یا خریداری شده را به خاطر این هدف نقض می کند و این ممکن است پیامدهایی را برای شما به دنبال داشته باشد، بنابراین بهتر است مخاطبان خود را به صورت ارگانیک رشد دهید.

گزینه های دیگر برای خرید دنبال کنندگان اینستاگرام

در الگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر از اینکه تعداد دنبال کنندگان اهمیت داشته باشد، میزان تعامل اهمیت دارد. معمولا اینستاگرام محتویات و پست هایی را به مخاطبان نشان می دهد که قبلا مشابه آن را دیده اند. اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید با آن ها به مخاطبان ایده آل تان دست یابید.

با استفاده از شیوه های خوب بازاریابی اینستاگرام (چه حساب شخصی و چه حساب کاربری شرکت) می توانید به تعداد قابل توجهی کاربر ماهانه اینستاگرام برسید و مخاطبان معتبری بسازید.

لایک های اینستاگرام

ابتدا حساب خود را عمومی کنید تا کاربران بتوانند پروفایل و محتوای شما را ببینند. به این ترتیب، هنگامی که محتوای شما در صفحات جستجو کاربران ظاهر می شود، مخاطبان خود را به صورت ارگانیک رشد می دهید و بیننده هدف خود را جذب می کنید.

در مرحله بعد، پست های متنوعی را در صفحه خود منتشر کنید. می توانید از تصاویر، گیف ها، فیلم، بومرنگ و آزمون در پست و استوری استفاده کنید وکاربران را از داستان خود و نحوه کارتان مطلع کنید. هم چنین می توانید محتوای ارسال شده توسط کاربران را منتشر کنید.

شما باید با استفاده از عکس های باکیفیت، نوشتن کپشن جذاب، ارسال مداوم پست و نگه داشتن سبکی منحصر به فرد برای تمایز خود از سایر حساب ها، اعتماد و هیجان را در بین دنبال کنندگان خود ایجاد کنید. در این بین هشتگ ها می توانند در صورت استفاده درست ( استفاده از هشتگ هایی که حواشی زیادی ایجاد می کنند و با موضوع پست مطابقت دارند) راه بسیار خوبی برای رسیدن به مخاطبان جدید باشند.

بسته به شخصیت برندتان، خنده دار یا شوخ بودن محتوای تولیدی ممکن است بتواند به شما کمک کند. داشتن آگاهی نسبت به برند و روندهای حول اینستاگرام شما را در هنگام انتخاب محتوا برای ارسال و چگونگی تعامل با مخاطبان راهنمایی می کند.

در آخر، از کانال های مختلف موجود مانند لایو اینستاگرام، IGTV، استوری یا خرید در Instagram استفاده کنید.

روش های مختلف زیادی برای ارتباط با کاربران وجود دارد و با ایجاد درگیری از طریق این ویژگی ها می توان تعامل و ترافیک را به صورت ارگانیک و معتبر انجام داد.

مترجم: حمید غفوری راد
نویسنده: زهرا رستگار

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد